Monday, August 13, 2018

13th Aug. Osaka3 Taking Nap, Sushi 大阪3 昼寝・寿司だぞ

Osaka3 Taking Nap, Sushi
13 昼寝・寿司だぞ



 
Kaito went up a flight of stairs and
  Kaitoマンは階段を上って


 
watched trains from the bridge near my aunts house.
  伯母の家付近の橋から電車を見ました。


 
He played with new toys for a short while.
  少し新しいおもちゃで遊び、



 


We moved to my parents house by train.
  電車で実家へ向かいました。





Kaito was very busy with waving hands.
  Kaitoマンは手を振るのに大忙しでした。


 
By chance we met my mother Hisako at a supermarket on the way back from the railroad station.
  駅からの帰り道、たまたま母Hisakoさんにスーパーで会いました。


 
She bought a cold drink for Kaito because it was super hot today.
  非常に暑い日だったので、HisakoさんはKaitoマンに冷たい飲み物を買いました。


 
Around noon, we arrived at my parents house.
  昼頃、実家に着きました。





Kaito played with these handmade toys made by Hisako.
  KaitoマンはHisakoさん手作りのおもちゃで遊びました。


 
Following that he presented sake to Kazuo then
  それからKaitoマンはKazuoさんに酒を渡し、


 
presented gifts to Hisako. They were pleased.
  Hisakoさんにギフトを渡しました。喜びました。


 
Kaito took a nap at last.
  ようやくお昼寝しました。

 
I went out to buy something.
  何か買いに外に出ました。


 
When I came back home after 2 hours, he was still sleeping maybe because he didnt take a nap for 2 days, he was so excited.
  2時間後に帰って来た時、Kaitoマンはまだ寝ていました。多分興奮していて、2日間お昼寝をしていなかったからでしょう。


 
I bought and changed the strap for my mobile phone.
  携帯のストラップを買って交換しました。


 
When Kaito woke up, we visited Sushiro sushi restaurant.
  Kaitoマンが起きた時、スシローに行きました。


 
We always come here when we all visit Osaka but we never come here when I visit Osaka alone.
  実家に揃って来た時にはいつもスシローに来ます。Torojiro先生が一人で大阪に来た時には絶対来ません。


 
Kaito ate heartily.
  Kaitoマンはたらふく食べました。

No comments:

Post a Comment