Sunday, August 11, 2024

11th Aug. Osaka 3 Dream 21, Osaka Science Museum, Smart Ball 大阪だぞ3 ドリーム21・市立博物館・スマートボール

Osaka 3 Dream 21, Osaka Science Museum, Smart Ball

8月11日 大阪だぞ3 ドリーム21・市立博物館・スマートボール

 

 

 






Around 6 AM, Ichina and Kaito were sleeping peacefully.

  6時頃、Tina姫とKaitoマンはすやすやと眠っていました。

 

 

 

My father Kazuo, who is electrician, was thinking about how to install a traveling charger in HIACE.

  電気屋の父Kazuoさんはどのように走行充電器をハイエースに設置するか考えていました。

 

 

 

Ichina and Kaito woke up, played with my sister Akiko then

  Tina姫、Kaitoマンは起きて、金持ち力持ちのAkikoさんと遊んで、

 

 

 

ate breakfast together.

  一緒に朝食を食べました。

 

 

 

Ichina’s boom may become wearing mask.

  Tina姫のブームがマスクを着けることになるかも知れません。今まで嫌がっていましたが・・・

 

 

 

GOPR1397 11 Aug. 2024 Radio gymnastics at my parents' house


https://youtu.be/tmPvwdadZOU

After radio gymnastics with grandparents,

  大阪じいじばあばとのラジオ体操の後、

 

 

 

I took stroller out of HIACE. I parked HIACE here, the same place as last time we visited my parents’ house in March.

  ハイエースからベビーカーを取り出しました。前回3月に実家に来た時と同じ場所に停めました。

 

 

 

Around 9 AM, we walked to Dream 21. It took us about 20 minutes.

  9時頃、ドリーム21に歩いて行きました。20分程です。

 

 

 

At 9:30 AM, we started playing there. It was our second time.

  9時半にそこで遊び始めました。2回目です。

https://torojiro2.blogspot.com/2024/03/26th-mar-osaka-3-dream-21-2-shopping.html

last time we visited here.

 

 

 

There are a lot of play equipment indoors.

  屋内にたくさんの遊具があります。

 

 

 

Ichina and Kaito used play equipment many times.

  Tina姫とKaitoマンは何度も遊具を使いました。

 

 

 

Kaito’s zipline. Ichina also did it!

  Kaitoマンのターザンロープ。Tina姫もやりました!

MOV_8752 2024.08.11 Dream 21, Zipline


https://youtube.com/shorts/WPpFhiuSd7s

 

 

 

Ichina could slide this big slide thanks to Kaito.

  Tina姫はこの大きな滑り台をKaitoマンのお陰でできました。

MOV_8758 2024.08.11 Dream 21, Big Slide, Ichina did it thanks to Kaito


https://youtu.be/8SP4QO68MkM

 

 

Finally, they jumped from the stand then we finished the indoors park at 1015.

  最後に台からジャンプして、10時15分に室内公園を終えました。

MOV_8771 2024.08.11 Dream 21, Ichina and Kaito jump from the stand


https://youtube.com/shorts/5bQcMwGj9IA





After that, we played the park beside Dream 21. We chose a shaded area to play.

  その後、ドリーム21付近の公園で遊びました。日陰を選んで遊びました。

 

 

 

Following that, they played with the fountain and

  それから、皆は噴水で遊んで、

 

 

 

I walked back home to pick my father and sister.

  Torojiro先生だけ歩いて帰って、父と妹を迎えました。

 

 

 

It was super hot today. I picked them, moved to Dream 21 again by car, picked my family then

  今日は凄く暑かったです。父・妹を乗せ、車でドリーム21にまた行って、家族をひろって、

 

 

 

moved to Osaka Science Museum around noon. The museum was renovated this month.

  昼頃、大阪市立博物館に行きました。博物館は今月リニューアルしました。

 

 

 

There are a lot of attractive corner and nostalgic electrical products.

  たくさん魅力的なコーナーがあり、懐かしい電気製品もありました。

 

 

 

There was a lecture on balance.

  バランスについての講義もありました。

 

 

 

Kaito visited all the corners and experienced them all.

  Kaitoマンはすべてのコーナーを訪れ、全部体験しました。

 

 

 

Ichina also enjoyed them.

  Tina姫も楽しめました。

 

 

 

We had a very good time there. We stayed there until the museum closed.

  楽しい時間でした。博物館が閉まる時間までいました()

 

 

 

Around 6 PM, we came back home and I parked HIACE at the parking (US$3/day) near Yoshida Station. It’s cheaper than the parking yesterday I parked (US$5/day).

  6時頃、家に帰り、ハイエースを吉田駅付近の駐車場(1日500円)に停めました。昨日の駐車場(1日700)

より安いのです。

 

 

 

We had dinner at my parents’ house.

  実家で夕食でした。

 

 

 

While we were eating dinner, a summer festival was held outside so Kaito and I visited there and

  食べている間、外で夏祭りがやっていたので、KaitoマンとTorojiro先生は出かけて、

 

 

 

Kaito challenged smart ball for the first time, though he bought smart ball game in Aug. 2023 at LIFE supermarket.

  Kaitoマンはスマートボールに初めて挑戦しました。去年8月にライフでスマートボールゲームは買いましたが。

https://torojiro2.blogspot.com/2023/08/13th-aug-osaka-4-bicycle-old-style.html

 

 

 

Kaito chose this prize for Ichina and Ichina was pleased.

 Kaitoマンはこの景品をTina姫の為に選び、姫は喜びました。

 

 

 

Since we were very tired, we went to bed early around 9:30 PM.

  とても疲れたので、9時半頃、早くに寝ました。

No comments:

Post a Comment