Saturday, August 17, 2024

17th Aug. Barbecue with Grandparents, Swimming Pools, Harvesting Potatoes, Fireworks Display じいじばあばとバーベキュー・プール・じゃがいも収穫・花火大会だぞ

Barbecue with Grandparents, Swimming Pools, Harvesting Potatoes, Fireworks Display

8月17日 じいじばあばとバーベキュー・プール・じゃがいも収穫・花火大会だぞ

 

 

I checked security cameras, swimming pools and watered plants,

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

dried clothes outside then

  外に洗濯物を干して、

 

 

 

went for a jog via Osakada pond. A fireworks display will be held tonight here.

  小坂田池経由で走りました。花火大会が今晩ここで開かれます。

 

 

 

Ichina and Kaito woke up and ate breakfast.

  Tina姫とKaitoマンは起きて、朝食を食べました。

 

 

 

After I dried another clothes outside,

  他の洗濯物を外に干した後、

 

 

 

GOPR1411 17 Aug. 2024 Radio Gymnastics at a yard


https://youtu.be/M3kxTSr_VC8

we did radio gymnastics at a yard then

  庭でラジオ体操をして、

 

 

 

started Water World around noon. First, Kaito played with a fountain then

  昼頃ウォーターワールドを始めました。最初Kaitoマンは噴水で遊んで、

 

 

 

practiced slackline. He succeeded in it 4 times today.

  スラックライン練習をしました。今日は4回成功しました。

 

 

 

Around 1 PM, we started barbecue with grandparents. It’s our third time to do barbecue in summer vacation. We can do it anytime we want at a carport even when it’s raining.

  1時頃、じいじばあばとバーベキューを始めました。夏休み3回目のバーベキューです。雨が降っている時でもいつでもやりたい時にカーポートでバーベキューができます。

 

 

 

After barbecue we played at Japanese-style rooms then

  バーベキューの後、和室で遊んで、

 

 

 

started Water World again.

  またウォーターワールドを始めました。

MOV_9219  2024.08.17 Ichina and Kaito are crocodile walking, Laugh a lot


https://youtu.be/EYIGqQjl5bA

 

 

 

Ichina was crocodile walking and she wanted Kaito to do it together so

  Tina姫はワニさん歩きをしていましたが、Kaitoマン兄さんに一緒にやってもらいたいと思ったので、

 

 

 

we asked him. Kaito succeeded in slackline in the video. Wow! Kaito complied with Ichina’s request. He is very kind to Ichina.

  Kaitoマンにお願いしました。Kaitoマンは映像の中でスラックラインに成功しました。KaitoマンはTina姫のお願いに応えました。Kaitoマンは優しいお兄ちゃんです。

MOV_9221☆☆☆ 2024.08.17 Ichina is crocodile walking, Kaito is slack lining


https://youtu.be/gSTI7TWK2_0

https://youtu.be/C5sHp1_u0JU

 

 

 

Around 6 PM, we harvested potatoes. Although some of them were taken by monkeys, over 90 percent of them were harvested. Last year, almost all potatoes were taken by monkeys.

  6時頃、じゃがいもの収穫をしました。いくつかはサルにやられましたが、9割以上は収穫できました。去年は9割以上やられたのでした・・・。

 

 

 

It was our first time to harvest potatoes. We usually only grow sweet potatoes. This season, we are growing both and will harvest sweet potatoes in 2 months.

  じゃがいもの収穫は初めてです。普段はサツマイモのみ育てます。今シーズンは両方やって、2か月後にサツマイモの収穫です。

 

 

 

At 6:30 PM, we started handheld fireworks in the carport.

  6時半にカーポートで花火を始めました。

 

 

 

We always light the handheld fireworks with barbecue embers.

  いつもバーベキューの残り火で花火に火をつけます。早い・安い・終わったらそのまま焼く・・・いいことしかありません()

 

 

 

First, Ichina did handheld fireworks with grandmother and could do it by herself later.

  Tina姫は最初ばあばと一緒に花火をして、その後、1人でできました。

 

 

 

When we were doing home fireworks,

  家用打ち上げ花火をしている時、

 

 

 

The real fireworks display started at Osakada Park. We enjoyed it for an hour.

 本物の花火大会が小坂田公園で始まりました。1時間花火大会を楽しみました。

MOV_9251☆☆ 2024.08.17 Osakada Fireworks Display & Home Fireworks, Ichina clapped


https://youtu.be/yn2q-E8Obnk

 

 

 

After that, we went to bed early because we were tired from a lot of event in summer vacation, haha.

  その後、早く寝ました。夏休みのイベントで疲れていたからです()

No comments:

Post a Comment