Tuesday, August 13, 2024

13th Aug. Osaka 5 Return to Nagano 大阪だぞ5 長野へ帰る

Osaka 5 Return to Nagano

8月13日 大阪だぞ5 長野へ帰る

 

 


 

The point of Kaito’s favorite amusement park’s application reached 1,111.

  Kaitoマンお気に入りアミューズメントパークのアプリポイントが1,111に達しました。

 

 

 

Kaito woke up first at 6:20 AM and played with Akiko and Kazuo. My father Kazuo repaired Ichina’s princess cane she broke.

  Kaitoマンは先に6時20分に起きて、金持ち力持ちAkikoさんとKazuoさんと遊びました。KazuoさんはTina姫が壊したプリンセスステッキを修理しました。

 

 

 

Around 6:30, Akiko went out for business. Thank you for your hospitality! See you next time.

  6時半頃、金持ち力持ちのAkikoさんが用事で出かけました。おもてなしありがとう!また次回!

 

 

 

After breakfast,

  朝食の後、

 

 

 

Ichina and Kaito played on the bed,

  ベッドの上で遊んで、

 

 

 

did the last radio gymnastics in Osaka,

  大阪で最後のラジオ体操をして、

GOPR1399 13 Aug. 2024 Radio gymnastics at my parents' house, faster speed


https://youtu.be/MlfAo_NwM0U

 

 

 

played again for a while,

  またしばらく遊んで、

 

 

 

we took photos with grandparents then left for Nagano around 9 AM.

  大阪じいじばあばと写真を撮って、9時頃、長野に向け出発しました。

 

 

 

After 10 minutes’ drive, we visited LAMU supermarket we usually go in Nagano.

  10分運転した後、普段長野でよく行くラムーに寄りました。

 

 

 

We bought the regional cup noodles, (instant noodles).

  西日本限定どん兵衛を買いました。

 

 

 

This LAMU is very big. We set off again for Nagano at 10 AM.

  このラムーはとても大きいです。10時に長野に向け再出発しました。

 

 

 

Kaito asked me to take the photo of Route No.1.

  Kaitoマンは1号線の写真を撮って欲しいとお願いしてきました。

 

 

 

Around noon, we took a break at the Kusatsu service area.

  昼頃、草津SAで休憩しました。

 

 

 

Because the restaurant of this service area was very crowded, we decided to eat lunch we bought at LAMU in HIACE. No, problem, HIACE is camper.

  草津SAがとても混んでいたので、車内でラムーで買った昼食を食べることにしました。問題ありません!ハイエースはキャンピングカーなので!

 

 

 

We had another break at 3 PM at Utsutsu touge and

  宇津峠で3時に、

 

 

 

at 4:30 at Shizumo,

  賤母で4時半に休憩をして、

 

 

 

put gas in HIACE at 6:30 at usual gas station,

  いつものガソリンスタンドで6時半に給油して、

 

 

 

went back home at 6:50. Ichina and Kaito started playing with soap bubbles we received from aunt in Osaka.

  6時50分に家に帰りました。Tina姫とKaitoマンは伯母から大阪でもらったシャボン玉で遊び始めました。

 

 

 

Akiko sent us photo of Jarinko Chie signboard beside Tsuutenkaku tower, we found from Don Quijote ferris wheel. Next time, we want to visit there.

  金持ち力持ちのAkikoさんが、じゃりン子チエの看板を送ってくれました。ドン・キホーテ観覧車から見つけた通天閣近くでアニメの舞台なので次回行きたいです。治安悪いですけど・・・()

 

 

 

Hornets built a new nest at a carport. I will remove it tomorrow.

  スズメバチがカーポートに新たな巣を作りました。明日落とします。

 

 

 

We ate dinner,

  夕食を食べて、

 

 

 

watched tablet PC and read picture book then went to bed at 10 PM.

  タブレットを見て、絵本を読んで10時に寝ました。

No comments:

Post a Comment