Saturday, August 10, 2024

10th Aug. Osaka 2 Sightseeing in Osaka Minami 大阪だぞ2 ミナミ観光だぞ

Osaka 2 Sightseeing in Osaka Minami

8月10日 大阪だぞ2 ミナミ観光だぞ

 

 


At 5 AM, we visited my uncle’s house by car then my aunt handed over souvenirs to his wife.

  5時に車で叔父の家へ行き、伯母は奥さんに土産を手渡しました。

 

 

 

Kaito and Ichina woke up,

  KaitoマンとTina姫は起きて、

 

 

 

ate breakfast,

  朝食を食べ、



did radio gymnastics No.1 and 2 because we couldn’t do it yesterday maybe because we were tired from moving from Nagano and forgot to do it.

  ラジオ体操第一と第二をやりました。昨日長野からやってきて、とても疲れていて、忘れていたのです。

GOPR1396 10 Aug. 2024 Radio gymnastics No.1 and No.2 at my aunt's house


https://youtu.be/8CAhxt_k_qk

 

 

 

Around 10 AM, we went out for sightseeing around Osaka Minami district.

  10時頃に大阪ミナミ観光に出かけました。

 

 

 

First, we visited Macchamachi area by subway.

  最初に松屋町に地下鉄で行きました。

 

 

 

There are a lot of wholesaler shops and we buy toys which we usually get by draw and win the lottery cheaply.

  たくさん問屋があります。普段はクジを引いて当てて手に入れるおもちゃが格安で買えます。夜店で500円のクジで特等を当ててもせいぜい700円程度の商品だとここに来れば分かります。2000~3000円あれば特等手に入れ放題の夢のようは話か・・・それとも夜店の楽しみ、クジのドキドキ感の夢を砕く話か・・・()

 



 

Around 12:30, we visited Nakau Restaurant for the first time. We are starting to like it but there is no Nakau near our house.

  12時半頃、なか卯へ初めて行きました。皆好きになり始めましたが、家の近くにはなか卯がありません。多分片道100kmの飯田が最寄なか卯。

 

 

 

We walked to Doutonbori with taking pictures then

  道頓堀まで写真を撮りながら歩いて行って、

 

 

 


visited Don Quijote.

  ドン・キホーテに行きました。

 

 

 

I never thought we would be able to ride this ferris wheel. I though it was just a free decoration.

  この観覧車に乗れるとは思っていませんでした。ただの飾りかと思っていました。1人600円で乗れます。赤ちゃんも同額。

 

 

 

This ferris wheel moves in an elliptical orbit. In addition, its seat turns (first I’s facing north then turns south)

  この観覧車は楕円軌道で動きます。さらに座席が回るのです。最初北を向いていて、南に回転します。

MOV_8668 2024.08.10 Don Quijote's Ferris Wheel


https://youtu.be/03c0plgqyPM

 

 

 

We saw Tsuuten-kaku, Abeno Harukas and a lot of buildings. Although, Osaka is the second smallest area in Japan, its urban function are very large.

  通天閣、あべのハルカスはじめたくさんのビルを見ました。大阪は日本で2番目に小さな面積ですが、都市機能は大きいです。長野は面積が非常に大きいですが・・・面積はすごく大きいのです。

 

 

 

We enjoyed Doutonbori Don Quijote.

  道頓堀のドンキを楽しみました。

 

 

 

We found Doujima Donuts but didn’t buy it because we got it at Kaito’s favorite amusement park.

  大阪のこの場所では近所の堂島ドーナツを見つけましたが買いませんでした。Kaitoマンお気に入りのアミューズメントで手に入れたからです()

 

 

 

After that, we visited glico signboard,

  その後、グリコ看板、

 

 

 

Kani Douraku (crab) restaurant,

  かに道楽

 

 

 

my favorite Douguya-suji Street then

  Torojiro先生お気に入りの道具屋筋を訪れ、

 

 

 

went back aunt’s home by subway.

  地下鉄で伯母の家へ帰りました。

 

 

 

Kaito bought Osaka dialect playing cards.

  Kaitoマンは大阪弁トランプを買いました。

 

 

 

Around 6 PM, we took photos in front of my aunt’s house then moved to my parents’ house by car.

  6時頃、伯母の家の前で写真を撮って、車で実家の方に移動しました。

 

 

 

Around 8 PM, Ichina and Kaito met grandparents, we ate dinner and had a very good time there. It was our second time to visit their new house. They like moving and move frequently.

  8時頃、大阪じいじばあばと会って、夕食を食べ、楽しい時間を過ごしました。この新しい家に来るのは2回目です。引っ越し好きで、頻繁に引っ越すのです。今度はどんな家になるのかなぁ~()

No comments:

Post a Comment