Monday, August 5, 2024

5th Aug. Bed for HIACE, Large amount of wood chips, Traveling Charger ハイエースのベッド・大量の木屑・走行充電器だぞ

Bed for HIACE, Large amount of wood chips, Traveling Charger

8月5日 ハイエースのベッド・大量の木屑・走行充電器だぞ


 


I checked security cameras, swimming pools and watered plants then

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

dried clothes inside.

  室内に洗濯物を干しました。

 

 

 

Kaito mopped stairs,

  Kaitoマンは階段をモップがけして、

 

 

 GOPR1392☆5 Aug. 2024 Radio gymnastics, Ichina almost hit her head


https://youtu.be/1bkdcr-p-3k

we did radio gymnastics,

  ラジオ体操をして、(Tina姫は危うく頭を打つところでした笑)

 

 

 

ate breakfast,

  朝食を食べ、

 

 

 

saw Tamami off then

  Tamamiさんを見送り、

 

 

 

we went to children’s center and nursery school.

  児童館と保育園に行きました。

 

 

 

Although I took a leave, after I drew spring water and did house work,

  年休は取っていましたが、湧水を汲んで、家の仕事をした後、

 

 

 

I visited my school then ate lunch at woodwork classroom.

  学校を訪れ、木工室で昼食を食べました。

 

 

 

After that, I put timber together to make the bed for HIACE.

  その後、ハイエースのベッドを作る為、材木を組み立てました。ホゾ切りまくって、部屋が粉だらけになりました。

 

 

 

When I left school, I cleaned a dust collection box and brought saw dust and wood chips back. I will use it for our yard.

  学校を出る時、集塵庫を掃除して、木屑を家に持ち帰りました。庭に使います。キッズパーク・畑・菊畑・プール周りなどなど。 公共の場はゴミが片付きキレイになるし、我が家の庭は充実するし、良いことしかありません()

 

 

 

Ichina watched Doraemon at Osaka Station.

  Tina姫は大阪駅でドラえもんを見ました。

 

 

 

I called my father Kazuo, who used to be an electrician, asked something about traveling charger then

  電気屋の父Kazuoさんに電話して、走行充電器について色々聞いて、

 

 

 

ordered suitable wires online.

  アマゾンで適した電線を注文しました。

 

 

 

We ate dinner,

  夕食を食べ、

 

 

 

made carbonated drinks,

  炭酸飲料を作って、

 

 

 












touched the frog that came in from somewhere.

  どっかから入ってきたカエルを触り、

 

 

 

watched tablet PC and read picture book then went to bed.

  タブレットを見て、絵本を読んで寝ました。

No comments:

Post a Comment