Sunday, August 18, 2024

18th Aug. Miyada Village Long Slide, Komagane City 宮田村長い滑り台・駒ヶ根だぞ

Miyada Village Long Slide, Komagane City

8月18日 宮田村長い滑り台・駒ヶ根だぞ

 

 

I checked security cameras, swimming pools and watered plants,

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

dried clothes outside then

  外に洗濯物を干して、

 

 

 

went for a jog via Osakada pond. I couldn’t go around the pond because they were cleaning up the fireworks display last night.

  小坂田池経由で走りました。昨夜の花火の片づけをしていたので池を廻れませんでした。

 

 

 

Our bed is over capacity.

  ベッドは定員オーバーです。

 

 

 

We ate breakfast and

  朝食を食べて、

 

 

 

I rounded the corners of the handmade bunk bed.

  2段ベッドの角を丸めました。

 

 

 

At 10:30 AM, we started Water World from radio gymnastics in the bigger pool.

  10時半頃、大きいプールでのラジオ体操からウォーターワールドを始めました。

GOPR1412 18 Aug. 2024 Radio Gymnastics at the bigger pool


https://youtu.be/IYGavFBcR_Q

 

 

 

We played with the slackline,

  スラックラインで遊び、

 

 

 

enjoyed ring toss with the float ring. Ichina was spinning a lot and

  浮き輪で輪投げを楽しみました。Tina姫はたくさん回り、

MOV_9300 2024.08.18 Ichina is spining with a float ring, I played float ring toss, Kaito slacklined


https://youtu.be/bYhJpocqqu8

 

 

 

Kaito practiced slackline and succeeded in it 4 times.

  Kaitoマンはスラックラインを練習して4回成功しました。

 

 

 

After lunch,

  昼食の後、

 

 

 

we visited Kanten-papa in Ina then tried agar jelly.

  伊那のかんてんぱぱに行き、かんてんゼリーを試食しました。

 

 

 

Following that, we moved to Miyada Village and played at Fureai Park. We visited here 5 years ago.

  それから宮田村に移動し、ふれあい公園で遊びました。5年前にも来ました。

https://torojiro2.blogspot.com/2019/12/8th-dec-ina-city.html

The article, last time we visited the park in 2019

 

 

 

Kaito tried this long slide when he was Ichina’s age. This time, he did it many times by himself.

  KaitoマンはTina姫の年齢の時にこの長い滑り台に挑戦しました。今回は1人で何度もやりました。

 

 

 

Ichina also did it with us.

  Tina姫も一緒にやりました。

MOV_9324 2024.08.18 Miyata Fureai Park, Long Roller Slide, Ichina and Kaito


https://youtube.com/shorts/y7w7D3ClFYI

 

 

 

After that, we played at the pond and

  その後、池と

 

 

 

play equipment in the shade. It was super-hot today.

  日陰にある遊具で遊びました。今日は凄まじく暑かったです。

 

 

 

After the park, we visited the candy factory beside the park then bought some sweets.

  その後、公園隣のお菓子工場でいくつかお菓子を買いました。

 

 

 

Following that, we visited Komagane City to ate soft cream around 4 PM.

  それからソフトクリームを食べるために4時頃、駒ヶ根に行きました。

 

 

 

I have a connection to this town. I had 2 months training before I participated in JICA international volunteer in Tonga. It takes us 1 hour to get Komagane from our house so we will come here again when it became cool.

  この町はトンガに行く前に2か月訓練した場所なのでゆかりがあります。車で1時間なので、涼しくなったらまた来ます。

 

 

 

We came back home around 6 PM, watched TV at a living room,

  6時頃家に帰り、居間でテレビを見て、

 

 

 

watched TV at Osaka Station,

  大阪駅でもテレビを見て、

 

 

 

ate dinner,

  夕食を食べ、

 

 

 

made carbonated drinks,

  炭酸飲料を作って、

 

 

 

watched tablet PC and read picture book then went to bed.

  タブレットを見て、絵本を読んで寝ました。

No comments:

Post a Comment