Friday, January 19, 2024

19th Jan. Yabuhara Weekday Skiing やぶはら平日スキーだぞ

Yabuhara Weekday Skiing

1月19日 やぶはら平日スキーだぞ

 

 


I dried clothes inside then

  洗濯物を室内に干して、

 

 

 

checked security cameras, swimming pools.

  防犯カメラ、プールを確認しました。

 

 

 

Kaito woke up, ate breakfast,

  Kaitoマンは起きて、朝食を食べて、

 

 

 

prepared for school,

  学校準備をして、

 

 

 

walked to the end of our site,

  敷地の端まで歩いて、

 

 

 

dashed to the meeting place.

  集合場所までダッシュで行きました。

 

 

 

I saw him off here as usual.

  いつも通り見送りました。

 

 

 

After that, Ichina woke up, ate breakfast then saw me off.

  その後、Tina姫が起きて、朝食を食べて、Torojiro先生を見送りました。

 

 

 

Since, our high school section had an entrance exam, I had a leave and went skiing. I stopped at the traffic light for the first time tough it was set up last winter.

  高等部入試だったので年休を取り、スキーに行きました。去年の冬に設置された信号機ですが、初めて停まりました。

 

 

 

At 10 AM, I started skiing at Yabuhara Ski Field. I started from skis.

  10時にやぶはらでスキーを始めました。スキーから始めました。

GOPR1173 19 Jan. 2024 Yabuhara, Ski, From the top to the bottom


https://youtu.be/uu8eN9NJ51k

 

 

 

I ate lunch in HIACE.

  ハイエースの中で食事でした。

 

 

 

After school, Kaito and Ichina played with Kazuma.

  放課後、KaitoマンとTina姫はKazuma君と遊びました。

 

 

 

After lunch, I snowboarded.

  昼食後、スノボをしました。

 

 

 

Around 2 PM, I walked up to the shrine at the top.

  2時頃、頂上にある神社まで歩いて上がりました。

 

 

 

Maybe that is Nomugi-touge.

  多分あれが野麦峠です。向こうからもやぶはらが見えるのです。

 

 

 

I snowboarded down to the parking then

  スノボで駐車場まで下って、

GOPR1174 19 Jan. 2024 Yabuhara, Snowboard, From the top to car parking


https://youtu.be/UaPXU8UAIKY

 

 

 

changed it to telemark skis.

  テレマークスキーに履き替えました。

GOPR1175 19 Jan. 2024 Yabuhara, Telemark ski, Donguri course to the bottom


https://youtu.be/-cBDwAw253E

 

 

 

Finally, I changed to TRIUN G skis for long turn then

  最後にロングターン用トライアンGに履き替えて、

GOPR1176 19 Jan. 2024 Yabuhara, Ski, Koku3 A course - Koku2 course


https://youtu.be/tfAj-KL7fjM

 

 

 

Around 4:40, I finished skiing because all chair lifts finished working.

  4時40分頃、スキーを終えました。全部のリフトが稼働終了したからです。

 

 

 

On the way back, I visited the mobile phone shop then canceled my communication contact of tablet PC. We can continue using it with home wifi.

  帰りに携帯ショップに行って、タブレットの通信契約を解約しました。家のWi-Fiで使い続けられます。

 

 

 

I bought kerosene.

  灯油を買いました。

 

 

 

When I came back home, they had already finished dinner and Ichina was training her balance ability.

  家に帰った時、皆夕食を終えていて、Tina姫はバランス能力を鍛えていました。

 

 

 

We played until bath time,

  お風呂の時間まで遊んで、

 

 

 

read books then went to bed.

  本を読んで寝ました。

No comments:

Post a Comment