Sunday, January 7, 2024

7th Jan. Osaka, Nara 大阪・奈良だぞ

Osaka, Nara

1月7日 大阪・奈良だぞ

 

 


Around 6 AM, I arrived at Osaka Namba.

  早朝6時、大阪難波に着きました。

 

 

 

First, I visited my aunt’s house then

  まず市内の伯母の家に行き、

 

 

 

ate breakfast and worked a little.

  朝食を食べて、少し仕事しました。

 

 

 

At 10 AM, I took train then visited my parents’ house.

  10時に電車に乗って、実家を訪れました。

 

 

 

It was my father Kazuo’s birthday today so I gave him ski goggles. Next time, Kazuo meets Ichina, he wears the ski goggles and helmet because Ichina likes this style.

  今日は父Kazuoさんの誕生日だったので、スキーゴーグルをあげました。次回KazuoさんがTina姫に会う時、このゴーグルとヘルメットをつけます。Tina姫がこのスタイルが好きだからです。

 

 

 

They are moving to the next house nearby soon.

  近くの家にもうすぐ引越します。

 

 

 

Ichina and Kaito woke up, ate breakfast,

  Tina姫とKaitoマンは起きて、朝食を食べて、

 

 

 

visited Hourinji Temple,

  宝輪寺に行って、

 

 

 

rang the temple bell.

  寺の鐘を鳴らして、

 

 

 

drew a fortune then

  おみくじを引いて、

 

 

 

drank kenchinjiru soup.

  けんちん汁を飲みました。

 

 

 

Around 11:30 AM, I left my parents’ house then moved to Nara Prefecture to visit my friend for caring.

  11時半頃実家を出て、友人のお見舞いで奈良へ行きました。

 

 

 

After caring, I visited Saidaiji Station then had late lunch with friends who called on the friend together.

  お見舞いの後に、一緒に友人を訪ねた仲間と遅い昼食でした。

 

 

 

We enjoyed the reunion with each other.

  お互い再会を楽しみました。

 

 

 

After that, we moved back to our home town then had another drinking party.

  その後、地元に戻って2次会をやり、

 

 

 

I took highway midnight bus from Namba at 10 PM then went back to Nagano.

  10時に難波から高速夜行バスに乗り、

 

 

 

I have to take train from Nagano Station because the highway bus gets to Midoriko Station was fully booking.

  長野駅から電車に乗らなければなりません。みどり湖に行くバスが満席だったのです・・・。

No comments:

Post a Comment