Tuesday, January 23, 2024

23rd Jan. Parents' Day, Good-bye CX-5 参観日・さよならCX-5だぞ

Parents' Day, Good-bye CX-5

1月23日 参観日・さよならCX-5だぞ

 

 


I dried clothes inside then

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

checked security cameras, swimming pools and watered plants.

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやりました。

 

 

 

Kaito woke up, ate breakfast,

  Kaitoマンは起きて、朝食を食べて、

 

 

 

prepared for school,

  学校準備をして、

 

 

 

dashed to the meeting place.

  集合場所までダッシュで行きました。

 

 

 

I saw him off here as usual.

  いつも通り見送りました。

 

 

 

Ichin woke up, saw me off then

  Tina姫は起きて、Torojiro先生を見送り、

 

 

 

ate breakfast.

  朝食を食べました。

 

 

 

I practiced drum with my students for the music concert and

  生徒と一緒に音楽会に向け太鼓をたたき、

 

 

 

played squat ball.

  スカットボールをしました。

 

 

 

It was parents’ day of Kaito’s school so I had leave then visited his classroom.

  今日はKaitoマン学校の参観日だったので休暇を取って見に行きました。

 

 

 

He showed us his calculation skill and

  計算能力と

1706073718722 2024.01.23 Kaito’s presentation 1 Calculation


https://youtu.be/Ku_jWmRIdaI

 

 

 

jump rope. You did it!

  なわとびを見せてくれました。よくがんばりました!

2024.01.23 Parents' Day, Kaito showed calculation ability and jump rope


https://youtu.be/LGKv9egU51U

1706073619270 2024.01.23 Kaito’s presentation 2 Jump rope


https://youtube.com/shorts/j4ZIeewQMf0

 

 

 

I picked him up at the gymnasium then went back home.

  体育館でKaitoマンを迎えて家に帰りました。

 

 

 

After that, we watched Kaito’s performance with grandparents.

  その後、じいじばあばとKaitoマンの頑張りを見ました。

 

 

 

Following that,  I tidied CX-5 up.

  その後、CX-5を片付けました。

 

 

 

Finally, Kaito and I enjoyed driving from the carport to the end of our site.

  最後にKaitoマンとカーポートから敷地の端までドライブを楽しみました。

 

 

 

CX-5 touched the baton to HIACE. Thank you very much for 10 years.

  CX-5HIACEにバトンを渡しました。10年間ありがとう!

 

 

 

After that, Kaito practiced horizontal bar and

  その後、Kaitoマンは鉄棒練習をして、

 

 

 

I repaired the stick of squat ball.

  スカットボールのスティックを修理しました。施設の備品なので勝手に修理するのもどうかと思うのですが、きっと自分で修理する方が速いし確実だし・・・

 

 

 

Ichina watched Anpanman.

  Tina姫はアンパンマンを見ました。

 

 

 

While we were eating dinner,

  夕食を食べている間に、

 

 

 

Ichina fell asleep. It’s rare.

  Tina姫は眠りました。珍しいです()

 

 

 

After bath, we read Anpanman books then went to bed.

  お風呂の後、アンパンマンの本を読んで寝ました。

No comments:

Post a Comment