Thursday, January 11, 2024

11th Jan. Nara, Osaka Ohsho Restaurant 奈良・大阪王将だぞ

Nara, Osaka Ohsho Restaurant

1月11日 奈良・大阪王将だぞ

 

 

 

I stayed overnight at my parents’ house.

  実家で一泊しました。

 

 

 

Kaito woke up, called me with LINE application then went to school as usual.

  Kaitoマンは起きて、ライン電話をかけてきて、いつも通り学校に行きました。

 

 

 

Ichina woke up, ate breakfast,

  Tina姫は起きて朝食を食べて、

 

 

 

went shopping with Tamami then

  Tamamiさんと買い物に行って、

 

 

 

ate lunch at home.

  家で昼食でした。

 

 

 

Around 10:30 AM, I visited Nara prefecture, attended a funeral then saw off the deceased.

  10時半に奈良に行き、葬儀に参列、故人を見送りました。今までありがとう!後は任せなさい!

 

 

 

At 1 PM, we visited Hyoutanyama Ohsho then had lunch drinking party.

  1時に瓢箪山王将を訪れ、昼食飲み会でした。

 

 

 

Kotteri Ramen noodles is the best menu of Ohsho I think. We have some Ohsho restaurants in Nagano but they don’t have Kotteri Ramen. They are fake Ohsho. Anyway, we had a very good time. See you soon in summer in Nagano.

  こってりラーメンは自分の中で王将最高のメニューです。長野にもいくつか王将がありますが、こってりラーメンがありません。王将の価値がありません。早く撤退しましょう!

とにかく良い時間でした。ではまた夏に長野で会いましょう!本物の王将はありませんが()

 

 

 

I walked to Mr. Yajima’s parents’ house. On the way, we found the nostalgic vending machine. It’s used as a flower stand.

  Yajimaさんの実家まで歩いて行きました。道中懐かしいコスモの自販機を見つけました。花台として使われていました()

 

 

 

We visited the park where we often played at.

  たまに遊んだ公園を訪れました。変わってないなりに変わったなぁ~。当時の遊具の位置とか鮮明に覚えてるなぁ~。

 

 

 

After his house, we walked to Higashi-Hanazono Station then took train.

  Yajimaさんの実家の後、ひがはなまで歩いて行って電車に適当に乗りました。大阪では時刻表を見ることはありません。大阪では人間様がやって来た時間に電車が合わせてきます。N県ではお電車様のお時間に人間どもが合わせます。

 

 

 

After 30 minutes, I visited aunt’s house then went shopping to buy souvenirs.

  30分後、伯母の家に行き、土産物を買いに、布施に行きました。残り恵比寿で混んでいました。

 

 

 

I did my work a little at aunt’s house,

  伯母の家で少し仕事をして、

 

 

 

moved to Namba around 9:30 PM, took midnight highway bus then went back to Nagano.

  9時半頃、難波に移動して、高速バスに乗って長野に戻りました。

No comments:

Post a Comment