Wednesday, January 3, 2024

3rd Jan. First visit of the year to Suwa Shrine 諏訪大社へ初詣だぞ

First visit of the year to Suwa Shrine

1月3日 諏訪大社へ初詣だぞ

 

 

Ichina was lying on the flower.

  Tina姫は床で寝転がっていました。

 

 

 

I worked a little,

  少し仕事して、

 

 

 

played with Ichina and Kaito at a living room then

  居間でKaitoマン、Tina姫と遊んで、

 

 

 

ate breakfast with them.

  一緒に朝食を食べました。

 

 

 

I bought traveling charger, isolator, for HIACE to make camper.

  ハイエースをキャンピングカーにするために、アイソレーター(走行充電器)を買いました。

 

 

 

Around 2 PM, we visited Suwa district. Since Ichina was sleeping, Kaito and I visited the sports store.

  2時頃、諏訪地域を訪れました。Tina姫が眠っていたので、KaitoマンとTorojiro先生はゼビオに行きました。

 

 

 

When Kaito and Tamami were shopping at Second Street, Ichina woke up.

  KaitoマンのTamamiさんがセカンドストリートで買い物中、Tina姫は起きました。

 

 

 

Around 4 PM, we visited Suwa Shrine.

  4時頃、諏訪大社を訪れました。

 

 

 

We took photos,

  写真を撮って、

 

 

 

prayed at the shrine,

  お参りをして、

 

 

 

drew a fortune. All of us are passable.

  おみくじを引きました。皆まあまあでした。

 

 

 

Kaito tried senbonbiki, lot, then got a toy Japanese sword.

  Kaitoマンは千本引きをやって、日本刀を手に入れました。

 

 

 

On the way back, around 5 PM, we visited another Second Street in Shimosuwa town, got Ichina ‘s Anpanman toy then went back grandparents’ house.

  5時頃、帰りにもう1か所の下諏訪にあるセカンドストリートでTina姫のアンパンマンおもちゃを買って、じいじばあばの家に帰りました。

 

 

 

Following that, we watched Anpanman, played with Anpanman toy, we bought today and played with the toy construction site we bought maybe 3 or 4 years ago,

  それから、アンパンマンを見て、今日買ったアンパンマンのおもちゃと、多分3,4年前に買った工事現場セットで遊んで、

 

 

 

ate dinner, took a bath,

  夕食を食べて、お風呂に入り、

 

 

 

Kaito played Rubik’s Cube with tablet PC then went to bed earlier for ski tomorrow.

  Kaitoマンはルービックキューブをタブレットでやって、明日のスキーの為に早く寝ました。

No comments:

Post a Comment