Wednesday, January 10, 2024

10th Jan. Visit Osaka Again 再び大阪だぞ

Visit Osaka Again

1月10日 再び大阪だぞ

 

 


I dried clothes inside,

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

checked security cameras, swimming pools and watered plants.

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやりました。

 

 

 

Kaito ate breakfast, prepared for school,

  Kaitoマンは朝食を食べて、学校準備をして、

 

 

 

walked to the end of our site,

  敷地の端まで歩いて、

 

 

 

dashed to the meeting place.

  集合場所までダッシュで行きました。

 

 

 

I saw him off here as usual.

  いつも通り見送りました。

 

 

 

After Ichina’s breakfast,

  Tina姫の朝食の後、

 

 

 

Ichina and Tamami took me to the highway bus station then

  Tina姫とTamamiさんは高速バス駅まで送ってくれて、

 

 

 

left for Osaka at 9 AM.

  9時発で大阪に向かいました。

 

 

 

After 3 hours, I arrived at Nagoya, ate lunch at usual buckwheat noodles restaurant,

  3時間後に名古屋について、いつもの蕎麦屋で昼食をとって、

 

 

 

bought the special ticket at the coupon shop,

  金券ショップで安い券を買って、

 

 

 

took the limited express Hinotori at 1 PM.

  1時に特急ひのとりに乗りました。

 

 

 

Ichina ate lunch at home,

  Tina姫は昼食を家で食べ、

 

 

 

played with Kaito at a living room.

  Kaitoマン兄さんと居間で遊びました。

 

 

 

I made Anpanman music CD on the way to Osaka for Ichina.

  Tina姫にアンパンマンのCDを道中作りました。

 

 

 

First, I visited my aunt’s house then moved to my parents’ house.

  初めに伯母の家に行き、実家に移動し、

 

 

 

Around 3:30, I met my parents, borrowed the black bag then

  3時半頃、両親に会い、黒いカバンを借りて、

 

 

 

left for the hall at 4:20 PM.

  会場に向け出発しました。

 

 

 

We gathered again, attended a wake.

  再び集まり、お通夜に参列しました。

 

 

 

After that, we had late dinner at Ikoma and we remembered the deceased.

  その後、生駒で遅い夕食をとり、思い出話をたくさんしました。

No comments:

Post a Comment