Saturday, August 27, 2022

27th Aug. Doraemon, Anpanman, Well-bounce ball ドラえもん・アンパンマン・スーパーボールだぞ

Doraemon, Anpanman, Well-bounce ball

27日 ドラえもん・アンパンマン・スーパーボールだぞ

 

 


My aunt Keiko gave Doraemon to Ichina and Anpanman to Kaito as their birthday gifts. These are drawn with caramel.

  伯母のKeikoさんがTina姫にドラえもん、kaitoマンにアンパンマンを誕生日プレゼントとして送ってくれました。飴で描かれています。

 

 

 

 

One of security cameras were not working so I fixed it.

  一つの防犯カメラが止まっていたので直しました。

 

 

 

I waterer plants then

  植物に水をやって、

 

 

 

went out for a jog.

  走りに出ました。

 

 

 

They are installing a water pipe around the new bridge. The bridge fell down last year due to the heavy rain. Fortunately we didnt have a natural disaster this summer.

  新しい橋付近に水道管を設置していました。去年この橋は大雨で落ちました。幸いにも今年の夏は自然災害がありませんでした。

New Century YAMANEKO’S DIARY 新世紀 山ネコの日記: 16th Aug. Kinds of disaster 一種の災害だぞ (torojiro2.blogspot.com)

 

New Century YAMANEKO’S DIARY 新世紀 山ネコの日記: 19th Aug. Midoriko bridge is falling down, Cannery Row, Skateboard みどり湖橋落ちた・キャナリーロウ・スケートボードだぞ (torojiro2.blogspot.com)

 

 

 

 

They havent repaired the road yet since last summer.

  去年の夏からこの道はまだ直っていません・・・。

 

 

 

I visited the observation deck near Enrei Mountain Pass. I couldnt see Mt. Fuji, maybe next time!

  塩嶺峠付近の展望台に行きました。富士山は見られませんでした。多分次回は!

 

 

 

I jogged alont the Nakasendo Highway.

  旧中山道沿いに走りました。

 

 

 

I found another damaged road. There seemed to be a traffic accident.

  壊れた道路を見つけました。交通事故のようです。

 

 

 


I can see a lot of beautiful scenery while Im jogging.

  ジョギング中にはたくさんきれいな景色が見られます。

 

 



 

When I came back home, Kaito was playing the game of scissors-paper-rock on TV.

  家に帰った時、kaitoマンはめざましじゃんけんをやっていました。

 

 

 

I cut grass with mower.

  草刈り機で草を刈りました。

 

 

 

Kaito told me that all of our TVs got more than 300 points in the game of scissors-paper-rock.

  kaitoマンは全部のテレビでめざましじゃんけんが300点を超えたと教えてくれました。

 

 

 

I harvested vegetables. The melon was not from our farm but from our neighbor Mr. Komatsu.

  野菜を収穫しました。メロンは我が家の畑からではなく、隣のKomatsuさんのおっちゃんからです(笑)。

 

 

 

I measured Kaitos skis. Its 90 cm, 3 feet. We will buy his new skis soon and it should be 4 feet because his height is about 4 feet now.

  kaitoマンのスキーを測りました。90cmです。新しいスキーをもうすぐ買いますが、今身長が120cm弱なので120cm位の板を買います。

 

 

 

I dried clothes then

  洗濯物を干して、

 

 

 

practiced bicycle together with Kaito.

  kaitoマンと自転車練習をしました。

 

 

 

Although it was cool today, we dipped our feet into the smaller swimming pool because I prepared the swimming pools for this weekend.

  今日は涼しかったですが、小さい方のプールに足をつけました。週末のために準備したからです。

 

 

 

Ichina visited the clinic then

  Tina姫は医者にかかって、

 

 

 

We had lunch at Gusto Restaurant.

  昼食をガストで食べました。

 

 

 

After that we ate ice creams then  

  その後、アイスクリームを食べて、

 

 

 

we visited the old style shop that sells cheap sweets. It was closed maybe temporarily so

  2週続けて昭和の駄菓子屋に行きました。閉まっていたので、

 

 

 

 

we moved to McDonalds and ordered chicken Mac naggets and something I forgot.

  マクダナルに行って、ナゲットを何か忘れたものを注文しました。

 

 

 

 

We visited the old style shop again. Kaito drew lots of Super Ball ,well bouce ball, 3 times but he couldnt get the biggest size like last time.

  古い駄菓子屋にまた行きました。スーパーボールのくじを3回やりましたが、前回のように一番大きな物は当たりませんでした。

 

 

 

 

Ichina cannot eat cheap sweets yet.

  Tina姫はまだ駄菓子は食べられません。

 

 

 

 

After that we visited Second Street then bought Bingo machine.

  その後、セカンドストリートに行って、ビンゴマシンを買いました。

 

 

 

 

We went around some shops then

  いくつか店を廻って、

 

 

 

went back home.

  家に帰りました。

 

 

 

 

Kaito watched Doraemon at Osaka Station.

  kaitoマンは大阪駅でドラえもんを見ました。

 

 

 

 

We ate dinner then

  一緒に夕食を食べて、

 

 

 

 

played together.

  遊びました。

 

 

 

 

Ichina was crawling with the biggest well bounce ball last time he got at the old style shop.

  Tina姫は前回Kaitoマンが古い駄菓子屋さんで当てた一番大きなスーパーボールと一緒にハイハイしました。

MOV_0674 2022.08.27, Ichina is crawling with a ball 1


https://youtu.be/A34Md-Ees2o

MOV_0675 2022.08.27, Ichina is crawling with a ball 2


https://youtu.be/YZ1Hggbbny8

MOV_0676 2022.08.27, Ichina is crawling with a ball 3


https://youtu.be/qtfJ0LlUfmk

 

 

 

 

She is almost standing by herself.

  Tina姫はほぼ一人で立っています。

MOV_0679 2022.08.27, Ichina tries to stand by herself


https://youtu.be/oeoB1QynzRs

No comments:

Post a Comment