Sunday, August 21, 2022

21st Aug. Watermelon Bust, Eel, Good-bye another Beetles スイカ割り・ウナギ・バイバイ他のカブトムシだぞ

Watermelon Bust, Eel, Good-bye another Beetles

21日 スイカ割り・ウナギ・バイバイ他のカブトムシだぞ

 

 


I jogged along the vacation house course.

  別荘コース沿いに走りました。

 

 

 

I threw a watermelon into the bigger swimming pool then kept it cool there.

  大きいプールにスイカを投げ込み冷やしておきました。

 

 

 

I took the slackline away and dried hoses of suction pump for swimming pools.

  スラックラインを外して、プールの吸水ポンプのホースを干しました。

 

 

 

I harvested vegetables,

  野菜を収穫して、

 

 

 

dried clothes outside then

  外に洗濯物を干して、

 

 

 

practiced bicycle at the slope.

  坂道で自転車練習をしました。

 

 

 

Kaito mastered the skill of brakes.

  kaitoマンはブレーキをかける技術を身につけました。

MOV_0307 2022.08.21 Bicycle Practice 1, Braking


https://youtu.be/6GdD9Zyez-g

MOV_0308 2022.08.21 Bicycle Practice 2, Braking


https://youtu.be/py_MEdBGUyU

 

 

 

 

 

Around 10 AM, we enjoyed Water World in a short time.

  10時頃、短時間ウォーターワールドを楽しみました。

 

 

 

When Kaito pick the watermelon then dropped it, automatically Kaito did watermelon bust. It was time to eat.

  kaitoマンがスイカを持ち上げ落とした時、自然とスイカ割りになりました。食べ時でしたね(笑)

 

 

 

Kaito jumped from a stepladder.

  kaitoマンは脚立から飛びました。

 

 

 

Although it was fine but cool today.

  晴れていましたが、涼しい日でした。

MOV_0317 2022.08.21 Water World, Fine day but cool


https://youtu.be/q92g9YT6y-A

 

 

 


At 12:30, we visited Yoshinoya Restaurant, Kaito and Ichina came here for the first time.

  12時半、よしの家に行きました。kaitoマンTina姫は初めて来ました。

 

 

 

I ordered eel menu for the first time.

  初めてウナギメニューを注文しました。

 

 

 

It cost about US$30 but thanks to my Quo Pay coupon, we ate luxurious menu almost for free.

  3,000円近くかかりましたが、クオペイのお陰でほぼ無料で食べました。

 

 

 

Following that we visited Matsubara Shopping Mall.

  その後松原ショッピングモールに行きました。

 

 

 

We were looking for another shopping mall lately and found it. It was the last shopping mall, we havent visited, near our house. There are a lot of buildings looks like shop, mostly these are not open. The mall looks like a ghost town.

  新たにショッピングモールを探していて、最近見つけました。近所で行っていない最後のショッピングモールでした。たくさん店のような建物がありますが、ほぼ開いていません。ゴーストタウンのようです。

 

 

 

 

After that we bought unpolished rice at Tamamis favorite shop then

  Tamamiさんお気に入りの店で玄米を買って、

 

 

 

visited a shop that sells cheap sweets and remains old style like the shop I used to buy cheap sweets when I was a child.

  昭和の面影を残す駄菓子屋に行きました。

 

 

 

Kaito drew a lot then got the big rubber ball bounds well. It was exactly old style shop.

  kaitoマンはクジを引いて、大きなスーパーボールを手に入れました。まさしく昔の駄菓子屋でした。

 

 

 

 

Around 3:30, we visited the amusement park then enjoyed coin games and Japanese drum game as usual.

  3時半頃アミューズメントパークに行って、いつも通りメダルゲームと太鼓の達人をやりました。

MOV_0348 2022.08.21 Japanese Drum Game


https://youtu.be/bfdSxqeMHZs

 

 

 

 

We came back home then set another beetle (we received on 6 August at Tyrolean Forest) and Macrodorcas rectus (I and my sister Akiko found while we were jogging on 9 August) free.

  家に帰って、他のカブトムシ(8/6チロルの森にて)とコクワガタ(8/9ジョギング中発見)を逃がしました。

 

 

 

 

We put their insect cages at the end of our yard maybe because its easy for then to come back their mountain. Kaito said "Good-bye"

  虫かごを庭の端に置きました。多分山に帰りやすいでしょう。Kaitoマンはバイバイを言いました。

 

 

 

Kaito practiced bicycle again.

  kaitoマンはまだ自転車練習をしました。

 

 

 

Maybe soon he can enjoy cycling at Sky Park.

  多分、そろそろスカイパークでサイクリングを楽しめます。

 

 

 

We ate dinner together. Ichina tries to eat vegitables.

  一緒に夕食でした。Tina姫は野菜に挑戦しています。

No comments:

Post a Comment