Wednesday, August 10, 2022

10th Aug. From Osaka 3 大阪からだぞ3

From Osaka 3

10日 大阪からだぞ

 

 


While I was drying clothes, my sister Akiko was swinging.

  洗濯物を干している時、金持ち力持ちのAkikoさんはブランコをしていました。家の庭でブランコができるのは大阪人にとっては珍しいようでした。

 

 

 

After that we went jogging to Kiritou Mountain. We passed the railway crossing and orchard.

  その後、霧訪山へジョギングに行きました。踏切と果樹園を通過して、

 

 

 

moved to the start of a trail up a mountain then

  登山口まで移動して、

 

 

 

started trail running.

  トレイルランを始めました。

 

 

 

After the super steep slope,

  超急坂の後、

 

 

 

we got to the top of the mountain within 45 minutes.

  45分以内で頂上に着きました。

 

 

 

We enjoyed the beautiful scenery for a while at the top then

  頂上でしばらくきれいな景色を楽しんで、

video-1660721500 2022.08.10 Movie Akiko Took 4

https://youtube.com/shorts/fMfEa6MlW1g

 

 

 

went down to the bottom.

  麓まで下りました。

 

 

 

After that we jogged on the paved road. Here is Joukou-ji Temple near our house. We drank spring water.

  その後、舗装道路を走りました。ここは家の近所の常光寺です。湧水を飲みました。

 

 

 

Around 8:45, we went back home. We were jogging for about 3 hours.

  8:45頃家に帰りました。3時間程ジョギングしていました。

 

 

 

Following that Kaito and I enjoyed Water World.

  それから、KaitoマンとTorojiro先生はウォーターワールドを楽しみました。

GOPR0545 10 Aug. 2022, Water World, We put a stepladder at the center to stand on a slackline by himself


https://youtu.be/aHUxP1C5qiE

 

 

 

 

Kazuo held Ichina beside the swimming pools.

  Kazuoさんはプール付近でTina姫を抱っこしました。

 

 

 

Their main purpose of this visit was meeting our children, especially Ichina because they had not met her since she was born in September 2021. All members succeeded to hold Ichina, though she was always crying haha.

  大阪組の主な目的は子ども達、特にTina姫に会うことでした。2021年9月にTina姫が生まれてからまだ会っていなかったのですから。ずっとTina姫は泣いていましたが、全員抱っこすることに成功しました。

 

 

 

 

Around noon, we left home, visited the farmers shop then bought souvenirs.

  昼頃、家を出て、農協の店を訪れお土産を買いました。

 

 

 

 

We arrived at Shiojiri Station.

  塩尻駅に着きました。

 

 

 

 

At 1 PM, they left for Osaka at last. Thank you for visiting. See you soon!

  1時大阪に向けて出発しました。お越しいただきありがとうございます。また会いましょう!

 

 

 

 

After that we had lunch at Wingroad Shopping Mall.

  その後、ウィングロードで昼食でした。

 

 

 

 

Ichina, Kaito and Tamami went back home and I saw a dentist.

  Tina姫、Kaitoマン、Tamamiさんは家に帰り、Torojiro先生は歯医者にかかりました。

 

 

 

Kaito fed beetles. Although I couldnt take photos, Akiko and I caught a small stag beetle (Macrodorcas rectus) yesterday while we were jogging.

  Kaitoマンはカブトムシにエサをあげました。写真は撮れませんでしたが、昨日金持ち力持ちのAkikoさんとジョギング中にコクワガタを捕まえました。

 

 

 

We practiced bicycle.

  自転車練習をしました。

No comments:

Post a Comment