Friday, August 19, 2022

19th Aug. A lot of activities after nurseru school 保育園の後にたくさんの活動だぞ

A lot of activities after nurseru school

19日 保育園の後にたくさんの活動だぞ

 

 

 

The beetle is still hanging around the yard.

  カブトムシはまだ庭をうろうろしています(笑)

 

 

I jogged along the shortcut course.

  ショートカットコースに沿って走りました。

 

 

 

After that I watered plants,

  その後、植物に水をやり、

 

 

 

put the beetle on timber,

  カブトムシを材木の上に置いて、

 

 

 

cut grass with mower.

  草刈り機で草を刈りました。

 

 

 

The silk trees, Tamamis parents transplanted, backed to life.

  じいじばあばが移植したねむの木が生き返りました。

 

 

 

We ate breakfast together then

  一緒に朝食を食べて、

 

 

 

I harvested vegetables.

  野菜を収穫しました。

 

 

 

When I was drying clothes at a balcony, Kaito went out and seemed to be ready to goto nursery school.

  バルコニーで洗濯物を干している時、kaitoマンが外に出て、保育園に行く準備ができたようでした。

 

 

 

We watched the airplane,

  飛行機を見て、

 

 

 

dashed on the ladder then

  ラダー上をダッシュして、

 

 

 

I took him to his nursery school.

  保育園に連れて行きました。

 

 

 

I cleaned and filled up two swimming pool with river water.

  2つのプールを洗って、満水にしました。

 

 

 

I thought the limited express Azusa, passing nearby at 10:10 might be 3-cars long (usualy 9 or 12) so I visited there and checked it. Actually it was 9-cars long.

  10時10分に通過するあずさが3両編成の珍しいものに思えたので、確認しに行きました。実際は9両でした。家で気づいてパット見た時もういなくなってるので、めちゃくちゃ短いと感じたのですが、気づくのが(見始めるのが)遅いのですね。
MOV_0165 2022.08.19 Passing train Azusa at Midoriko Station


https://youtu.be/ePLsi26VcNM

 

 

 

I prepared the water slider then

  ウォータースライダーを整備して、

 

 

 

bougtht McDonalds then

  マクダナルを買って、

 

 

 

visited the clinic around 3:30 PM.

  3時半頃、整骨院に行きました。

 

 

 

Tamami picked Kaito up by 4:30 PM then we met up at home.

  Tamamiさんが4時半までにkaitoマンをお迎えに行って、家で会いました。

 

 

 

Kaito brought some books and Ichina likes it.

  Kaitoマンは何冊か本を持って帰ってきて、Tina姫は気に入っています。

 

 

 

After that we visited Osakada Park to play mallet golf.

  その後、小坂田公園にマレットゴルフをしに行きました。

MOV_0180 2022.08.19 Osakada Park, Mallet Golf, No.22 hole


https://youtu.be/F7u4LpVuCwU

 

 

 

At the 28 hole, I lost ball but after 30 minutes, Kaito found it from the top of the hill.

  28番ホールでボールを無くしてしまいましたが、30分後にKaitoマンが丘の上から見つけました。

 

 


Yesterday, we played mallet golf from No.1 to No.18 hole. Today we did No.19 to 36.

  昨日は1~18ホールまでやり、今日は19~36までやりました。

 

 

 

We managed to come back home before it got dark then practiced bicycle.

  何とか暗くなる前に帰ってきて、自転車練習をしました。

 

 

 

After dinner, Ichina brushed her teeth and

  夕食の後、Tina姫は歯を磨いて、

 

 

 

played with the box of soap.

  白馬47でkaitoマンが赤いゴンドラに乗ってもらった牛乳石鹸の箱で遊びました。

No comments:

Post a Comment