Sunday, August 7, 2022

7th Aug. 5th Step, Flat Tire, Mallet Golf Field 5段目・パンク・マレットゴルフ場だぞ  

5th Step, Flat Tire, Mallet Golf Field

日 5段目・パンク・マレットゴルフ場だぞ

 

 

At 6 AM, I cleaned our district together with my neighbors.

  6時に隣組で地区の掃除をしました。

 

 

 

After that I watered plants,

  その後、植物に水をやって、

 

 

 

cut grass with mower,

  草刈り機で庭をきれいにして、

 

 

 

harvested vegetables.

  野菜の収穫をしました。

 

 


Following that I dried clothes outside,

  それから洗濯物を外に干して、

 

 

 

prepared 3 courses of mallet golf at our yard,

  庭のマレットゴルフ3コースを整備して、

 

 

 

visited our pablic hall for voting then

  公民館に選挙に行って、

 

 

 

jogged as usual.

  いつも通り走りました。

 

 

 

On the way back, I found the dead mole.

  帰りに死んだモグラを見つけました。

 

 

 

From this road along the railway near the Station, I saw our house.

  駅近くの線路沿いの道から我が家を見ました。近いもんです。

 

 

 

When I came back home, Ichina and Kaito were playing at a living room. Ichina got hand foot and mouth disease so she cannot enter swimming pools.

  家に帰った時、Tina姫とKaitoマンは居間で遊んでいました。Tina姫は手足口病になってしまったのでプールに入れません・・・。

 

 

 

Around 11 AM, we started Water World.

  11時頃、ウォーターワールドを始めました。

 

 

 

Today, we enjoyed slackline, fountain,

  今日はスラックライン、噴水、

7 Aug. 2022 Water World 1, Playing on a slackline GOPR0540


https://youtu.be/eT7dO15Q5OE




water slider,

  ウォータースライダー、

 

 

and diving.

  潜りを楽しみました。

 7 Aug. 2022 Water World 2, GOPR0541 Kaito is diving


https://youtu.be/0IIusfNDUdc

 

 

 

Kaito jumped from the 5th step of stepladder by himself for the first time.

  Kaitoマンは初めて自分一人で脚立の5段目から飛びました。

 7 Aug. 2022 ☆☆Water World 3, Kaito and I are jumping from a stepladder GOPR0542


https://youtu.be/XrivKOhmLP4

 

 

 

After that I washed our swimming suits then dried them.

  その後、水着を洗って干しました。

 

 

 

Following that we practiced bicycle.

  それから自転車練習をしました。

 

 

 

Kaito broke a mudguard so I fixed it.

  Kaitoマンが泥除けを壊したので直しました。

 

 

 

I also fixed flat tire of two bicycles. Actually it was not puncture but the problem of valve rubber. I changed it.

  パンクも直しました。実際はパンクではなく、虫ゴムの問題でしたので交換しました。

 

 

 

 

Around 6:30, we played mallet golf at a yard. We have finished preparation for the guests from Osaka, swimming pools, bicycle, mallet golf field etc.

  6時半頃、庭でマレットゴルフをしました。大阪からのお客さん受け入れ準備が終わりました。プール・自転車・マレットゴルフ場などです。

 


Ichina is ready to meet Osaka-ben speakers for the first time.

  Tina姫は初めて大阪弁の人たちに会う準備ができました。

No comments:

Post a Comment