Thursday, August 11, 2022

11th Aug. Animal-Shaped Light すみっこぐらしライトだぞ

Animal-Shaped Light

11日 すみっこぐらしライトだぞ

 

 

I dried clothes outside,

  外に洗濯物を干して、

 

 

 

watered plants then

  植物に水をやって、

 

 

 

went out for jogging. Since I jog every day during summer vacation, I decided to jog short distance, 5 miles, every time.

  走りに出ました。夏休み中は毎日走るので、短い距離8kmだけ毎回走ることにしました。

 

 

 

When I came back from jogging, I dried bedding Osaka members used. We have a lot of placed to dry them.

  家に帰った時、大阪組が使った寝具を干しました。干す場所はいっぱいあります。

 

 

I harvested vegetables.

  野菜を収穫しました。

 

 

 

Since the posts of sunshade were broken by strong wind, I repaired them.

  日除けの柱が強風で壊されたので直しました。

 

 

 

I planted lettuce and parsley then

  レタスとパセリを植えて、

 

 

 

made another seedlings of lettuce.

  レタスの苗を新たに作りました。




Ichina and Kaito played at the living room then

  Tina姫とKaitoマンは居間で遊んで、

 

 

 

we visited the amusement park. Kaito always play 5 coin games and Japanese drum game.

  アミューズメントパークに行きました。Kaitoマンはいつも5台のメダルゲームと太鼓の達人をやります。

 

 

 

We bought Kaitos shoes. Just before we entered the shoes shop, Kaito tried quoits game then got the 1st prize. He chose special premium for Ichina.

  Kaitoマンの靴を買いました。店に入る直前にKaitoマンは輪投げゲームに挑戦しました。そこで1等を取り、Tina姫のために特別な景品を選びました。

 

 

 

This is the special premium, animal-shaped light. Ichina likes it. What a kind brother Kaito!

  これが特別な景品。すみっこぐらしのライトです。Tina姫は喜びました。Kaitoマンはやさしいお兄ちゃんですね!

No comments:

Post a Comment