Saturday, August 6, 2022

6th Aug. Tyrolean Forest, Beetles, Fireworks チロルの森・カブトムシ・花火だぞ

Tyrolean Forest, Beetles, Fireworks

日 チロルの森・カブトムシ・花火だぞ


 

I jogged quickly because it was drizzling.

  小雨が降っていたので、素早く走りました。

 

 

 

Ichina and Kaito were watching TV.

  Tina姫とKaitoマンはテレビを見ていました。

 

 

 

Since it stopped raining, I dried clothes outside.

  雨が止んだので、外に洗濯物を干しました。

 

 

 

I forgot to throw garbage yesterday so Kaito and I visited central dumping ground then pass it to the staff.

  昨日ゴミ捨てを忘れたので、KaitoマンとTorojiro先生はゴミ収集所に行って、スタッフに渡しました。

 



At 9:20 we arrived at the old Tyrolean Forest place to participate in the animal event. The event was supposed to open at 10 AM, but we needed to get beetles that they give to the first 50 kids so we decided to get there early. We were about first 20 people, maybe Kaito was first 10 kids at that time.

  9時20分に動物イベントに参加するために旧チロルの森に着きました。イベントは10時からでしたが、先着50名の子どもはカブトムシがもらうために、早くに来ました。その時点で20番目位で、Kaitoマンは10人目の子どもくらいでした。

 

 

When it opened, Kaito received the number ticket to receive beetles then walked to the beetles place first.

 オープンした時、Kaitoマンはカブトムシの整理券を貰って、カブトムシの場所まで歩きました。オープン直後に整理券はなくなったようです。よかったよかった。




Kaito got new pair of beetles.

  ペアでカブトムシを貰いました。

 

 

 

We looked back upon that time we visited here about 4 times a year. This time we were allowed to enter only lower area.

  年に4回はチロルの森に行っていた頃を思い出しました。今回は下のエリアだけ入ることができました。閉園してからは駐車場にも入れなかったのでうれしいです。

New Century YAMANEKO’S DIARY 新世紀 山ネコの日記: 21st Nov. Last Tyrolean Forest 最後のチロルの森だぞ (torojiro2.blogspot.com)

 

 

 

 

After that Kaito enjoyed horse riding. First he rode on the normal horse then

  その後Kaitoマンは乗馬を楽しみました。最初は普通の馬に乗って、

2022.08.06 Animal Event at old Tyrolean Forest 1, Horse Ride, Normal hourse MOV_0061


https://youtu.be/C3PFDbGLTrE

 

 

 

 

rode on the racehorse. Its very cool.

  競走馬に乗りました。かっこいいです。

2022.08.06 Animal Event at old Tyrolean Forest 2, Horse Ride, Racehorse MOV_0071


https://youtu.be/knT4VH_oV8Q

 

 

 

Following that we ate shaved ice.

  それからかき氷を食べました。

 

 

 

There are still lots of playground equipments left. This time we were not allow to use them. Playground equipments with no maintainance are dangerous.

  まだたくさんの遊具が残されています。今回は使えませんでした。メンテナンス無しの遊具は危険ですし・・・。

 

 

 

 

 

Kaito touched dogs,

  Kaitoマンは犬とふれあい、

 

 

 

took a photo with the character,

  このキャラと写真を撮り、

 

 

 

 

pretended to ring a bell used to be here.

  ここにあった鐘を鳴らすふりをしました。

 

 

 

 

After that we fed animals. Since a lot of visitors already fed them, they seemed to be very full. Only big animals ate carrot we served.

  その後、動物にエサをあげました。たくさんのお客さんがすでにあげていたので、とても満腹な様子でした。大型の動物だけがあげたニンジンを食べました。

 

 

 

 

Kaito touched the big turtle. His favorite character Mikey is a turtle.

  Kaitoマンは大きなカメに触りました。好きなキャラクターのマイッキーはカメです。

 

 

 

Kaitomanaged to feed llama.

  リャマに何とかエサやりができました。

2022.08.06 Animal Event at old Tyrolean Forest 3, Feeding llama MOV_0107

https://youtube.com/shorts/Q-44lWtNQx0

 

 

 

 

At 11:50 we left the old Tyrolean Forest. A lot of people visited here today. I hope they often use the place.

  11時50分に旧チロルの森を離れました。今日はたくさんの人が訪れました。よい場所なので有効利用してもらえたらいいです。

 

 

 

It takes us 20 minutes from Tyrolean Forest to our house by car. Ichina havent visited there. Maybe next oppotunity.  

  車で20分でチロルの森から家に着きます。Tina姫はまだ行ったことがないです。たぶん次の機会で!

 

 

 

 

In the afternoon, we visited the amusement park then Kaito enjoyed coin games and

  午後にアミューズメントパークで、Kaitoマンはメダルゲームと

 

 

 

Japanese drum game.

  太鼓の達人を楽しみました。

 

 

 

We got 7 snacks for US$1.

  100円で7本獲りました。うまい棒値上がりしたし、しみチョコは30円するからまぁまぁかな。

 

 

 

Kaito likes this pushcart.

  Kaitoマンはこのショッピングカートが好きです。立って乗れるようになった3歳くらいから「立って乗るKaitoマン号」と呼んでいます。

 

 

 

After we went back home, we played at the kids park,

  家に帰ってから、キッズパークで遊んで、

 

 

 

Threw flying discs then

  フリスビーを投げて、

 


 

practiced bicycle.

  自転車練習をしました。

2022.08.06 Bicycle Practice 1, at a yard MOV_0130


https://youtu.be/Ck4Ne1cRLdU

2022.08.06 Bicycle Practice 2, from a carport MOV_0133


https://youtu.be/o5QN32UdyJU

2022.08.06 Bicycle Practice 3, from a carport MOV_0134


https://youtu.be/AVXusO4RALQ

 

 

 

 

 

We bought new insect cage for new beetles.

  新しいカブトムシのため、新しい容器を用意しました。

 

 

 

 

 

Kaito practiced bamboo stilts and Ichina cheered him.

  Kaitoマンは竹馬練習をして、Tina姫は声援を送りました。

 

 

 

When we were eating dinner, suddenly the fireworks display started so we watched it until it at a balcony.

  夕食中、突然花火大会が始まったので、バルコニーで見ました。

No comments:

Post a Comment