Monday, August 8, 2022

8th Aug. From Osaka 1 大阪からだぞ1

From Osaka 1

日 大阪からだぞ

 

 


I watered plants,

  植物に水をやって、

 

 

 

harvested vegetables then

  野菜を収穫して、

 

 

 

went to nursery school.

  保育園に行きました。

 

 

 

Kaito is studying Osaka-ben language every day.

  Kaitoマンは毎日大阪弁を学習しています。「こら~おっさん!何がおかしんじゃ~!!」がお気に入りフレーズです(笑)

 

 

 

I planted seedlings of green pepper and cucumber.

  ピーマンとキュウリの苗を植えました。

 

 

 

Around noon, I visited Shiojiri Station to pick my family up.

  お昼頃、家族を迎えに塩尻駅に行きました。

 


Due to corona virus they couldnt visit Nagano for a long time. Welcome to Nagano!

  コロナのせいで長年長野県に来られませんでした。ようこそ長野へ!

 

 

 

First I took them to our house. At last they met Ichina, though she was born on 3 Sep. 2021.

  初めに家に連れて行きました。ついに去年9月に生まれたTina姫に会えました。

 

 

 

 

My father, Kazuo, inspected the place I wanted him to do electricity work.

  KazuoさんはTorojiro先生が電気工事して欲しい場所を下見しました。

 

 

 

Around 3 PM, we visited PLUS ONE then bought materials for his electricity work.

  3時頃、プラスワンに行って、電気工事に必要な材料を買いました。

 


After that we moved to Kappa Sushi restaurant then received our dinner.

  その後、かっぱ寿司で夕食を受け取りました。

 

 

 

While Kazuo and I were doing electricity work at a balcony, Kaito came back from nursery school. We havent met maybe since November 2019, although I met them 2 months ago when I visited Osaka.

  Kazuoさんと電気工事をしている時、Kaitoマンが保育園から帰ってきました。2019年11月から会っていませんでした。Torojiro先生は2カ月前大阪に行った時に会いましたが・・・。

 

 

 

Kazuo finished work related to TV antenna and its wire today. Our room and corridor became tidy.

  Kazuoさんは今日TVアンテナと電線の工事を終えました。部屋と廊下がきれいになりました。何より壁に穴をあけたことにより、クローゼットの扉が閉まるようになりました。

 

 

 

 

Kaito and my sister, Akiko, practiced bicycle.

  Kaitoマンと金持ち力持ちAkikoさんは自転車練習をしました。

 

 

 

 

Ichina looked nervous because a lot of new faces visited her then tried to pick her up at the same time.

  Tina姫は緊張している様子でした。たくさんの初めての人が同時に来て、抱っこしようとするのですからビックリですね。

 

 

 

 

We had dinner together. Welcome to our house! Of course its their first time to visit new house we purchased.

  一緒に夕食でした。ようこそ我が家へ!もちろん購入した家へ来るのも初めてです。

 

 

 

 

My aunt, Keiko, succeeded to hold Ichina.

  伯母のKeikoさんはTina姫の抱っこに成功しました。泣いていない写真が撮れました(笑)

No comments:

Post a Comment