Monday, August 15, 2022

15th Aug. Koufu AEON Mall 甲府ショッピングモールだぞ 

Koufu AEON Mall

15日 甲府ショッピングモールだぞ

 

 

 


I cleaned our swimming pools in the early morning.

  早朝プール掃除をしました。

 

 

 

I jogged 5 miles.

  8km程走りました。

 

 

 

After that I watered plants and harvested vegetables.

  植物に水をやって、野菜の収穫をしました。

 

 

 

Since it would be raining and we were supposed to go out, I dried clothes at a carport.

  雨が降る予報なのと外出することになっていたのでカーポートに洗濯物を干しました。

 

 

 

This is macrodorcas rectus, small stag beetle, I caught when I was jogging with my sister Akiko on 9 Aug.

  8月9日、金持ち力持ちのAkikoさんと走っている時に捕まえたコクワガタです。

 

 

 

It was cool today so we didnt use our swimming pools but we took photo there.

  今日は涼しかったのでプールは使わず、写真を撮りました。

 

 

 

At 10 AM, we left for Koufu.

  10時、甲府に向け出発しました。

 

 

 

Around 11, we had a break at Hakushu Rest Area in Yamanashi Prefecture. We always have a break here when we are going to Koufu, because there is a little stream and shops. We spent about 1 hour  there this time.

  11時頃、道の駅白州で休憩でした。せせらぎと店があるので甲府に行く時はいつもここで休憩します。今回は1時間位過ごしました。

 

 

 

Ichina, Kaito and Tamami went outside the prefecture for the first time this year.

  Tina姫、Kaitoマン、Tamamiさんは今年初県外です。

 

 

 

On the way to Koufu, we saw Mt. Fuji.

  甲府への道中、富士山を見ました。

 

 

 

At 1 PM, we arrived at the Koufu AEON mall.

  1時に甲府イオンモールに着きました。

 

 

 

It was Ichinas second time to visit here.

  Tina姫にとって2回目の甲府イオンです。

New Century YAMANEKO’S DIARY 新世紀 山ネコの日記: 12th Dec. Outside the prefecture 県外だぞ (torojiro2.blogspot.com)

 

 

First we had lunch at food court.

  最初にフードコートで昼食でした。

 

 

 

While Tamami was changing Ichinas diaper, Kaito took me to the rooftop parking.

  TamamiさんがTina姫のおむつを換えている時、Kaitoマンは屋上駐車場に連れて行ってくれました。

 

 

 

This is an advertisement of haunted house.

  お化け屋敷の宣伝です。

 

 

 

Kaito and Tamami played Japanese drum game.

  KaitoマンとTamamiさんは太鼓の達人をやりました。

 

 

 

Following that we took photos with the dinosaur.

  それから恐竜と写真を撮りました。

 

 

 

Kaito had a fit of coughing all day long, we bought candy at the shop looks like Sato elephants shop. Around 4 PM, we left Kofu AEON mall.

  Kaitoマンは1日中咳き込んでいたので、サトウのぞうさんの店に似ている店で飴を買いました。4時頃甲府イオンを出ました。

 

 

 

At 17:15, we arrved at another shopping mall, LAZA WALK. Maybe this is a brother of LAKE WALK Okaya.

  5時15分にラザウォークに着きました。多分岡谷のレイクウォークの兄弟です。

 

 

 

Kaito rode on the pushcart. We have two babies haha. We need to come here again in October, Halloween season because Kaito wants to meet Frankenstein.

  Kaitoマンはショッピングカートに乗りました。2人の赤ちゃんがいます。はっはっは

10月ハロウィンシーズンにまた来なければなりません。Kaitoマンはフランケンに会いたいからです。

New Century YAMANEKO’S DIARY 新世紀 山ネコの日記: 6th Oct. Two Shopping Malls 2ヵ所のショッピングモールだぞ (torojiro2.blogspot.com)

 

 

 

 

We were satisfied with todays shopping because we went out from Nagano prefecture this year at last. We want to go abroad sooner.

  今日の買い物に大変満足でした。今年やっと長野県から出られたのですから。早く海外に行きたいものです。

No comments:

Post a Comment