Tuesday, August 16, 2022

16th Aug. Good-bye Beetles バイバイカブトムシだぞ 

Good-bye Beetles

16日 バイバイカブトムシだぞ

 

 

 

 



I jogged along the shortcut course.

  ショートカットコース沿いに走りました。

 

 

 

Kaito had a slight fever.

  Kaitoマンは微熱がありました。

 

 

 

I dried clothes outside,

  外に洗濯物を干して、

 

 

 

threw garbage away then

  ゴミを捨てて、

 

 

 

took Kaito to pediatrics because he was coughing too much.

  Kaitoマンの咳がひどかったので、小児科へ連れて行きました。

 

 

 

Kaito inhaled the steam medicine.

  Kaitoマンは蒸気を吸い込みました。

 

 

 

Kaito cannot use swimming pool for a while.

  Kaitoマンはしばらくプールが使えません・・・。

 

 

 

We played the card game that is popular in Kaitos favorite DVD Jarinko Chie

  kaitoマンが好きな「じゃりン子チエ」DVDの中で流行っている株をやりました。テツのトランプと呼んでいます。

 

 

 

Following that Kaito brought a circular notice to our neighbor.

  それからKaitoマンは隣人に回覧板を運びました。

 

 

 

I planted 4 seedlings of cabbage.

  キャベツの苗を4株植えました。

 

 

 

After that we flew a drone.

  その後ドローンを飛ばしました。

 

 

 

Kaito operated it.

  Kaitoマンは操縦しました。

GOPR0546 16 Aug. 2022, Drone Practice, Kaito is operating


https://youtu.be/Uqd9N2nvMqU

 

 

 

After drone, we decided to set beetles free.

  ドローンの後、カブトムシを逃がすことにしました。

 

 

 

Today, we said good-bye to two pairs of beetles that we received on 25 Jul. We will set another pair of beetles and small stag beetle,Macrodorcas rectus, free next week.

  今日は7月25日に受け取った2組のカブトムシにバイバイを言いました。他の1組とコクワガタは来週逃がします。

New Century YAMANEKO’S DIARY 新世紀 山ネコの日記: 25th Jul. Beetle カブトムシだぞ (torojiro2.blogspot.com)

No comments:

Post a Comment