Thursday, August 18, 2022

18th Aug. Nameplate, After Nursery School 表札・保育園の後だぞ

Nameplate, After Nursery School

18日 表札・保育園の後だぞ

 

 

 


It was raining heavily.

  激しく雨が降っていました。

 

 

 

 

I checked beetles had gone.

  カブトムシがいなくなったのを確認しました。

 

 

 

I watered plants under a carpotr.

  カーポート下の植物に水をやりました。

 

 

 

I jogged in our house and under a carport.

  家の中とカーポート下を走りました。

 

 

 

Ichina and Kaito were playing on the bed.

  Tina姫とKaitoマンはベッドの上で遊んでいました。

 

 

 

Ichina likes this part (shock absorber) for a door. It makes interesting sound.

  Tina姫はドア止めが好きです。面白い音がします。

 

 

 

We ate breakfast together.

  一緒に朝食を食べました。

 

 

 

Kaito dashed on the ladder then watched the big earthworm.

  Kaitoマンはラダーをダッシュして、デカいミミズを見ました。うちの庭には20~30cmのミミズはよくいます。トンガの我が家にいた30cmムカデに比べたら猛毒でもないし可愛いもんです。

 

 

 

I took Kaito to his nursery school.

  kaitoマンを保育園に送っていきました。

 

 

 

Im still in my summer vacation. I harvested vegetables,

  Torojiro先生はまだ夏休みです。kaitoマンの方がよっぽど勤勉でよく働いています(笑)

野菜を収穫して、

 

 

 

played together with Ichina at Osaka Staion (Kaito says so, my handmade rack for drying clothes we used at our previous house),

  Tina姫と大阪駅(kaitoマンがそう呼ぶ前の家で使っていた手作り物干し)で遊んで、

 

 

 

ate lunch then

  昼食を食べて、

 

 

 

 

worked hard at home.

 家で一生懸命働きました。

 

 

 

After that I painted protectant on nameplates. I think we need to do it once a year because these are handmade.

 表札に保護剤を塗りました。年に一回は塗った方がよさそうです。なんせ手作りですから・・・(笑)

 

 

 

I set up two fences for Ichina at the top and bottom of stairway.

 Tina姫のため2つの柵を階段の上と下に取り付けました。

 

 


Just in case, I tied the fence at the top of stairway to a wall and handrail.

 念のため上の柵を壁と手すりに結びました。

 

 

 

When I was transplanting seedling of lettuce unfortunately,

 レタスの苗を植え換えている時、不幸にも・・・

 

 

 

I found one beetle walking beside our farm.

 畑を歩いているカブトムシを見つけました・・・。

 

 

 

Around 4 PM, I Picked Kaito up, visited Osakada Park then rode on Go-Cart.  

 4時頃、kaitoマンのお迎えに行って、小坂田公園を訪れゴーカードに乗りました。

MOV_0098 2022.08.18 Osakada Park, Go-Cart, upside down


https://youtu.be/eU22sakz4Lo

 

 

 

After that we played mallet golf.

 その後マレットゴルフをしました。

MOV_0103 2022.08.18 Osakada Park, Mallet Golf, No.5 hole


https://youtu.be/uts5DQCvxZE

MOV_0105 2022.08.18 Osakada Park, Mallet Golf, No.8 hole


https://youtu.be/aGtg7TgFEkQ

MOV_0106 2022.08.18 Osakada Park, Mallet Golf, No.9 hole


https://youtu.be/GLXZgJP-40U

 

 

 

 

 


After that park, we practiced bicycle at our yard.

 公園の後、庭で自転車練習をしました。

 

 

 

 

 

Lately, Kaito goes around our house by bicycle.

 kaitoマンは最近家の周りを自転車で廻ります。

MOV_01112022.08.18 Bicycle Practice, Go around our house


https://youtu.be/-ZLoHx_8vLA

 

 

 

 

Finally, we enjoyed the card game that is popular in Kaitos favorite DVD Jarinko Chie.

 最後にkaitoマンお気に入りのDVDじゃりン子チエで流行っているてつのトランプをしました。「いんけつ~!!!」と言います()

No comments:

Post a Comment