Tuesday, August 9, 2022

9th Aug. From Osaka 2 大阪からだぞ2

From Osaka 2

日 大阪からだぞ

 

 

 


I dried clothes outside. The TV antenna, Kazuo set up yesterday, is working very well. We can watch TV clearly.

  外に洗濯物を干しました。Kazuoさんが昨日設置したテレビアンテナはよく機能しています。これでテレビがきれいにみられます。

 

 

 

I harvested vegetables.

  野菜を収穫しました。



Kazuo set up a ventilation fan, fluorescent light and security camera in the storeroom today.

  今日Kazuoさんはイナバ物置に換気扇と蛍光灯と防犯カメラを設置します。

 

 

 

Around 5:40, I started jogging with my sister Akiko. Here is Kaminisijo Shrine. We drank spring water.

  5時40分頃、金持ち力持ちのAkikoさんとジョギングを始めました。上西条神社です。湧水を飲みました。

 

 

 

Here is the lake Midoriko.

  みどり湖です。

 

 

 

We climbed up the very steep slope.

  超急坂を登りました。

 

 

 

We passed through the Enrei Mountain Pass and the Enrei Onodachi Park

  塩嶺峠と塩嶺御野立公園を通過して、

 

 

 

got tto the observation deck. We couldnt see Mt. Fuji today.

  展望台に着きました。今日は富士山は見られませんでした。

 

 

 

On the way back, we passed through the old Nakasendo Hgithway.

  帰りは旧中山道を通過しました。

 

 

 

After that I took her to the disaster course leads to the vacation house area, they repaired lately.

  その後、別荘エリアに通じる最近修復された災害コースを案内しました。

 

 

 

We jogged along the roads of vacation house area.

  別荘エリアの道沿いに走りました。

 

 

 

We went back home around 8:30. We jogged 11 miles.

  8時半頃帰りました。18km程走りました。

video-1660721441 2022.08.09 Movie Akiko Took 1

https://youtube.com/shorts/CPfq0y9rn1w

 


 

 

Kaito and I walked to a dumping ground.

  Kaitoマンとゴミ捨て場に歩いていきました。

 

 

 

Following that we started Water World.

  それからウォーターワールドを始めました。

video-1660721458 2022.08.09 Movie Akiko Took 2


https://youtu.be/HpvAFAtaA3o

video-1660721477 2022.08.09 Movie Akiko Took 3


https://youtu.be/2LbFBdvmJck

 

 

 

 

Akiko did it for the first time. She enjoyed it.

  金持ち力持ちのAkikoさんは初めてでした。楽しんでいました。

GOPR0543☆☆ 9 Aug. 2022, Water World 1, Kaito and Akiko are playing on a slackline


https://youtu.be/zdVimqgf6Ns

 


 

Kaito jumped from the 5th step of the stepladder.

  Kaitoマンは脚立5段目から飛びました。

GOPR0544☆☆ 9 Aug. 2022, Water World 2, Kaito jumps from a stepladder 5th step


https://youtu.be/_Au5J7AGkqY

 

 

 

Kaito can use a kickboard well.

  Kaitoマンはビート板を上手に使います。

 

 

 

Kazuo, Hisako, Keiko, Tamami and Ichina watched it under the sunshade.

  他のメンバーは日除けの下で見学しました。

 

 

 

Kazuo finished setting up the fan while we were enjoying Water World.

  Kazuoさんはウォーターワールドを楽しんでいる間に換気扇を付けました。

 

 

 

We had lunch together then

  昼食を食べて、

 

 

 

Kazuo started working again.

  Kazuoさんはまた仕事を始めました。

 

 

 

He set up an electrical outlet for the fan and drilled a hole for the security camera.

  換気扇・防犯カメラ用のコンセントを設置して、防犯カメラ用の穴を開けました。

 

 

 

Around 3:30 PM, we finished electricity work.

  3時半頃、電気工事を終えました。すべてきれいになりました!

 

 

 

At 5 PM, I started building fire.

  5時頃、火おこしを始めました。

 

 

 

Ichina and Keiko were watching it on the rocking chair.

  Tina姫とKeikoさんはロッキングチェアの上で見ていました。

 

 

 

Kaito was riding bicycle and Kazuo was swinging in a swing.

  Kaitoマンは自転車に乗っていて、Kazuoさんはブランコで揺れていました。

 

 

 

 

Around 6 PM, we started BBQ.

  6時頃バーベキューを始めました。

 

 

 

At the end of BBQ, we enjoyed fireworks. It was a luxurious day.

  バーベキューの最後に花火を楽しみました。贅沢な1日でした。

MOV_0295 2022.08.09, Fireworks at our yard, with Osaka Family


https://youtu.be/L4Oa2VTjAbs

No comments:

Post a Comment