Monday, August 22, 2022

22nd Aug. Turn over on its back 仰向けだぞ

Turn over on its back

22日 仰向けだぞ

 

 



 

 

I uploaded YAMANEKO'S DIARY ten jogged on the shortcut course.

  山ネコの日記をアップして、ショートカットコースを走りました。

 



The beetle and Macrodorcas rectus, small stag beetle, had gone.

  カブトムシとコクワガタはいなくなりました。

 

 


 

I harvested vegetables then dried clothes outside.

  野菜を収穫して洗濯物を外に干しました。

 

 

 

Kaito played scissors-paper-rock game on TV, played together with Ichina then ate breakfast.

  kaitoマンはめざましじゃんけんをして、Tina姫と遊んで、朝食を食べました。

 

 


 

We dashed on the ladder then

  ラダー上をダッシュして、

 

 

 

I took Kaito to his nursery school and

  Torojiro先生はKaitoマンを保育園に連れて行って、

 

 


 

Tamami took Ichina to the clinic because she was coughing.

  TamamiさんはTina姫が咳をしていたので、病院に連れて行きました。

 

 


 

I had lunch at my favorite Chinese restaurant, Zusen.

  昼食をお気に入り中華料理店「紫森」で食べました。

 

 


 

In the afternoon, I visited my school after a long time away.

  午後久しぶりに学校へ行きました。

 

 


 

I took some disused timber then

  要らない材木を持って行って、

 

 


 

worked hard alone. I have a lot of things to prepare.

  一人で一生懸命働きました。たくさん準備があります。

 

 

 

I harvested vegetable then

  野菜を収穫して、

 

 

 

We put on the timber like this photos and set up the cover for cabbage farm correctly properly.

  写真のように材木を置いて、キャベツ畑のカバーを程よく設置しました。虫よけです。

 


 

 

When Kaito was practicing bicycle,

  自転車練習をしている時、

 

 


We found the beetle turned over on its back at neighbors field. We pur it back.

  カブトムシが隣人の畑でひっくり返っているのを見つけました。元に戻しました。

 

 

 

 

Kaito practiced braking then

  kaitoマンはブレーキ練習をして、

MOV_0429 2022.08.22 Bicycle Practice 1, Braking

https://youtu.be/WZ_gIJ2gcBw

MOV_0433 2022.08.22 Bicycle Practice 2, Braking

https://youtu.be/7HQOER0j8MI

 

 

 

 

cycled around our house.

  家の周りを自転車で廻りました。

 

 


 

After Ichinas crawling practice,

  Tina姫のハイハイ練習の後、

 

 


 

We had dinner together.

  一緒に夕食を食べました。

No comments:

Post a Comment