Wednesday, April 6, 2022

6th Apr. Turtle カメだぞ

Turtle

日 カメだぞ

 

 

 


In the early morning, I tried to change the part of the security camera but I couldnt open it so I asked them to sent me instruction. 

 早朝、防犯カメラの部品交換をしましたが、開け方が分かりませんでした。説明書をお願いしました。

 

 

 

I dried clothes outside while my children were lying on their beds.

  Tina姫、Kaitoマンがベッドに寝転がっている間に洗濯物を干しました。

 

 

 

I left for school then

  Torojiro先生が学校に行き、

 

 

 

Tamami took Kaito to his nursery school. This school year, due to Tamamis childcare leave, Kaito goes to nursery school from 8:30AM to 4:30 PM so I cannot take Kaito and pick him.

  TamamiさんがKaitoマンを保育園に連れていきました。今年度は育児休暇の都合で、Kaitoマンは8時半から4時半まで保育園に行きます。つまりTorojiro先生は送り迎えできません・・・。

 

 

 

I prepared for the graduation ceremony tomorrow.

  明日の入学式準備をしました。

 

 

 

After lunch,

  昼食後、

 

 

 

teachers in charge of the 1st grade rehearsed an entrance ceremony. I seem to be the chief of the grade.

  先生達は入学式のリハーサルをしました。どうやらTorojiro先生は1年生の学年主任のようです。

 

 

 

One of teachers is genius at drawing.

  一人の先生は絵描きさんです。

 

 

 

Ichina was watching Kaito playing with a ball and brushing his teeth.

  Tina姫はKaitoマン兄さんがボールで遊ぶのと歯を磨くのを見ていました。

 

 

 

She looks like a turtle.

  カメさんのようです(笑)

 

 

 

Corona influence is coming to my school so I had dinner separate from my family just in case.  

  コロナの影響が学校に来ているのて念のため、家族と別に夕食を食べました。

No comments:

Post a Comment