Sunday, April 17, 2022

17th Apr. Cleaning at Asahi Prime Ski Field あさひプライムの掃除だぞ

Cleaning at Asahi Prime Ski Field

17日 あさひプライムの掃除だぞ

 

 

 


I dried clothes outside then

  洗濯物を外に干して、

 

 

 

 

jogged with flower viewing.

  花見をしながら走りました。

 

 

 

I heard the songs of bush warblers near my house.

  家の近所でウスイスの歌を聴きました。

20220417_073931 Bush Warblers' Song 1


https://youtu.be/cSc8ev3xZwM

20220417_074041 Bush Warblers' Song 2


https://youtu.be/hOjFGPKfXPQ

 

 

 

Ichina was carried by Tamami like koala.

  Tina姫はTamamiさんにコアラの様におんぶされました。

 

 

 

I filled up the tank with kerosen.

  灯油タンクを満たしました。

 

 

 

Kaito took photos of Ichina.

  KaitoマンはTina姫の写真を撮りました。

 

 

 

 

 

Around 9:30, Kaito and I moved to Asahi Prime Ski Field. On the way, Kaito took photos of cherry blossoms from our car.

  9時半頃、KaitoマンとTorojiro先生はあさひプライムスキー場に行きました。Kaitoマンは車から桜の写真を撮りました。

 

 

 

From 10 AM, we cleaned the ski field with ski club members.

  10時からスキークラブのメンバーとスキー場清掃をしました。

 

 

 

Because Kaito couldnt get to the top last year, he rushed there.

  去年の清掃では頂上にたどり着けなかったので、そこへ急ぎました。

 

 

 

After 40 minutes, we arrived at the top at last.

  40分後、やっと頂上にたどり着きました。

 

 

 

 

Our photo would be placed in a newspaper on 28 Apr.

  写真が4月28日に新聞に掲載されたのでした。

 

 

 

 

On the way back, we enjoyed sledding on the remaining snow.

  帰りは残雪でソリを楽しみました。

 

 

 

 

We sledded together at the steep slope.

  急斜面で一緒にソリをしました。

1650191833453 17 Apr. 2022 Sled at Asahi Prime Ski Field


https://youtu.be/hUSSguAC-XM

 

 

 

We have a lot of remaining snow this season.

  今シーズンはたくさん雪が残っています。

 

 

 

 

 

After the boring meeting for Kaito, we left there. See you next season!

  Kaitoマンにとって退屈な会議の後、スキー場を後にしました。また来シーズン!

 

 

 

We moved to the Asahi Mallet Golf Field. Kaito took photos of cherry blossoms.

  あさひマレットゴルフ場へ移動しました。Kaitoマンは桜の写真を撮りました。

20220417_121444 Kaito took the movie of the cherry tree near Asahi Prime Ski Field


https://youtu.be/TwG1-SsKZ5o

 

 

 

 

First we had lunch in our car. I havent visited here for about 20 years.

  まず車内で昼食でした。約20年ぶりに来ました。

 

 

 

 

 

We can borrow these equipment but Kaito uses his own because he needs much smaller one.

  タダで道具を借りられますが、Kaitoマンは自分のを使います。うんと小さいのが必要だからです。

 

 

 

 

Around 1 PM, we started it. There are so many ups and downs, in short, Asahi Mallet Golf Field has a lot of hard courses. Kaito did it well!

  1時頃、始めました。たくさん上り下りがあります。つまりあさひはハードコースが多いのですが、Kaitoマンはよくがんばりました!

20220417_134142 Asahi Mallet Golf Field


https://youtu.be/zSHKQ2JaLzM

 

 

 

 

On the way back, we bought bread for Tamami and Ichina. They are collecting point attached to a package. When it amounts to 28 points, we can get a plate.

  帰りにTamamiさんTina姫にパンを買いました。ヤマザキ春のパン祭のポイントを集めていて、28点で1枚お皿がもらえます。

 

 

 

 

I bought kerosene then went back home.

  灯油を買って家に帰りました。

 

 

 

 

 

We walked to the beautiful cherry blossoms place near our house.

  近所の桜のキレイな場所まで歩いて行きました。

 

 

 

 

After that we moved up to the railway then watched passing commuter train.

  線路まで歩いて行き、通過電車を見ました。

20220417_162638 Passing Commuter Train


https://youtu.be/HNG2rwhuCZI

 

 

 

Following that we visited the old Higashi-Shiojiri Station, ruins, after a long time away. Kaito really likes something old.

  それから久しぶりに旧東塩尻駅の遺跡を訪れました。Kaitoマンは古い物が大好きです!

 

 

 

 

By the time it got dark, we set up a tarp on cabbage field.

  暗くなる前に、キャベツ畑にシートを張りました。

 

 

 

Ichina played with a toy koala.

  Tina姫はコアラと遊びました。

No comments:

Post a Comment