Sunday, April 24, 2022

24th Apr. Hakuba Mountain Range, Fight against dandelions 白馬の山脈・タンポポと戦うぞ

Hakuba Mountain Range, Fight against dandelions

24日 白馬の山脈・タンポポと戦う

 

 

 

I jogged with flower viewing in the morning.

  朝、花見をしながら走りました。

 

 

 

When I came back home, Kaito was eating breakfast and Ichina was sleeping.

  家に帰った時、Kaitoマンは朝食を食べていて、Tina姫は眠っていました。

 

 

 

After taking shower, I dried clothes outside.

  シャワーを浴びて、洗濯物を外に干しました。

 

 

 

Kaito connected 10 Hakuba Ski Fields maps, last year we made, with tape.

  Kaitoマンは去年作った10ヵ所の白馬スキー場の地図を繋げました。

 

 

 

We played together with Ichina then

  Tina姫と一緒に遊んで、

 

 

 

went out and removed great many dandelions.

  非常にたくさん生えているタンポポを取り除きました。農具でバシバシ取り除きますが、タンポポに悪いイメージを持っては、今後学校などでの活動に影響してはいけないので、我が家に生えていて、どんどん取り除いていい雑草は「ポポンタ」と呼んでいます。ポポンタは敵です(笑)

 

 

 

After that we stuck the connected maps on the wall beside a balcony. We can see the Hakuba mountain range from our balcony.

  それから繋がった地図をバルコニー横の壁に貼りました。バルコニーから白馬の山脈が見られます。

 

 

 

Kaito wrote down the numbers of posts and chairs of lift lines, we found yesterday at Hakuba Goryu and Hakuba 47.

  Kaitoマンは昨日白馬五竜と白馬47で見つけたリフトの柱とイスの番号を書きました。

 

 

 

Ichina played with a toy rabbit.

  Tina姫はうさぎのおもちゃで遊びました。

No comments:

Post a Comment