Saturday, April 16, 2022

16th Apr. Satchel, Koala ランドセル・コアラだぞ

Satchel, Koala

16日 ランドセル・コアラだぞ

 

 


Since it was raining yesterday, the Japanese-style room was leaking.

  昨日は雨が降っていたので、和室が雨漏りしていました。

 

 

 

Ichina woke up early.

  Tina姫は早起きしました。

 

 

 

After I dried clothes and Kaito studied about ski fields,

  Torojiro先生が洗濯物を干して、Kaitoマンがスキー場について勉強した後、

 

 

 

 

we bought rice from our neighbor Mr. Komatsu then polished it.

  隣人のKomatsuさんからお米を買い、精米しました。

 

 

 

 

We watered plants then

  植物に水をやって、

 

 

 

 

visited Ito Yokado shopping mall. Kaito always check its rooftop when we visit shopping malls.

  イトーヨーカドーに行きました。ショッピングモールに行った時、Kaitoマンはいつも屋上をチェックします。

 

 

 

 

We enjoyed some games.

  ゲームをいくつか楽しみました。

20220416_160301 Air Hockey Game at Ito Yokado


https://youtu.be/cGMMp0QG6Fs

 

 

 

 

We have to buy Kaitos satchel soon. He is going to enter the primary school next year. Time flies.

  Kaitoマンのランドセルをそろそろ買わなければなりません。Kaitoマンは来年小学校入学です。時間が経つのははやいものです。

 

 

 

 

We ate ice creams then left there.

  アイスクリームを食べて、出発しました。

 

 

 

On the way back, we bought a tarp for cabbage.

  帰りにキャベツ用の防水布を買いました。

 

 

 

We watched the freight train Blue Thunder at a balcony.

  バルコニーで貨物列車のブルーサンダーを見ました。

 

 

 

We will set up this tarp maybe tomorrow.

  多分明日、この防水布を設置します。

 

 

 

 

Ichina played with a toy koala by the time she took a bath.

  お風呂の時間までTina姫はコアラと遊びました。

No comments:

Post a Comment