Thursday, April 28, 2022

28th Apr. Permanent Tooth 永久歯だぞ

Permanent Tooth

28日 永久歯だぞ

 

 

I dried clothes outside in the early morning while Ichina was sleeping and Kaito was watching tablet PC.

  早朝、Tina姫が眠っていてKaitoマンがタブレットを見ている時、洗濯物を外に干しました。

 

 

 

After that I removed dandelions.

  それからタンポポ(ポポンタ)を退治しました。

 

 

 

At school, we played mallet golf.

  学校でマレットゴルフをしました。

 

 

 

Tamami sent me these photos she took this morning.

  Tamamiさんが朝撮った写真を送ってくれました。

 

 

 

The article, we cleaned Asahi Prime Ski Field, appeared in the paper. You can find Kaito and I in the center of the photo.

  あさひプライムスキー場清掃の記事が新聞に出ました。KaitoマンとTorojiro先生は写真の真ん中にいます。

 

 

 

Kaito is teething permanent tooth.

  Kaitoマンは永久歯が生えています。

 

 

 

I came back home early to participated in the party of teachers who live in Shiojiri City. Ichina was sleeping on Tamamis back and Kaito was watching TV.

  塩尻先生会に参加するために早く帰りました。Tina姫はTamamiさんの背中で眠っていて、Kaitoマンはテレビを見ていました。

 

 

 

We can get to the nearest station within 10 minutes on foot from our house and get to the city center ,Shiojiri Station, within 5 minutes. Its very convenient as Nagano prefecture.

  最寄駅まで徒歩10分以内です。そして市街地塩尻駅まで5分以内で着きます。長野県としてはとても便利な場所です。以前住んでいた家は最寄り駅まで徒歩4時間でしたから(笑)

No comments:

Post a Comment