Friday, September 3, 2021

3rd Sep. Birth 誕生だぞ

Birth

日 誕生だぞ

 

 

 


Kaito was sleeping peacefully.

  Kaitoマンはすやすや眠っていました。

 

 

 

I cleaned our backyard as usual.

  いつも通り裏庭をキレイにしました。

 

 

 

We played at the kids park then

  キッズパークで遊んで、

 

 

 

went to nursery school as usual.

  いつも通り保育園に行きました。

 

 

 

Todays daily pad calendar was my turn, because Im Toru (tolu = 3 in Tongan)

  今日の日めくりカレンダーはTorojiro先生の番でした。なぜならToruは3だからです。

 

 

 

We jogged around our school.

  学校廻りを走りました。

 

 

 

We studied flower arrangement and

  生け花を勉強して、

 

 

 

cooked potato chips.

  ポテトチップスを作りました。

 

 

 

When I was eating school lunch, I received the good news that our baby was born at 10:01, from the hospital.

  給食を食べている時、病院から10時1分に赤ちゃんが生まれたと良いニュースが届きました。44.5cm 2314gの小さな赤ちゃんですがとても元気ということです。

 

 

 

I picked Kaito up earlier.

  Kaitoマンを早めにお迎えに行きました。

 

 

 

 

We played at the kids park.

  キッズパークで遊びました。

 

 

 

We had a party to celebrate our new-born baby and Tamami though they have to stay in the hospital for a week.

  1週間程入院をしますが、赤ちゃんとTamamiさんのお祝いパーティーを開きました。

 

 

 

We went to bed after we took a bath and watched tablet PC.

  風呂に入って、タブレットを見て寝ました。

 

 

 

 

Malo e lelei !

Ko hoku hingoa ko Ichina. ‘Oku ou taahine Siapani, sai ‘aupito malo~

We named her Ichina (Itina) Please call her Tina.

(1) Ichi (its Chinese character) means No.1 = be a person who aims at the top. Na(its Chinese character) means grewing increasingly successful. (Japanese meaning)

(2) Ichina = Itina, (Tina) = Please call her Tina the same as Christine, Ernestine, Justina etc (English meaning).

(3) Ichi means 1, Na means 7 in Japanese so her name is Taha Fitu (Tongan meaning). Haha~

Anyway, wish for her healthy growth.

 

命名】わたしは「壱奈=いちな」といいます。どうぞよろしくおねがいします。

 名づけ親:Kaitoマン! ある日突然「いちなちゃんだよ」と言い始めました。友だちにも好きなアニメにもいなくて、彼に神がおりてきたのだと思われます。その後、夫婦で漢字を決め思いを込めました。

① 壱:NO.1 このご時世あえて1番にこだわる()。奈:末広がり縁起がよい。奈良=昔の都・父関西人

② Ichina(Itina) Tina 英語圏では?(少なくともトンガでは!)後ろの音を呼ぶ事が多く、

  Christine, Ernestine, Justinaといった名前の人と同じく外国人の友だちからTinaと呼んでもらえる。

③ いち()()なので、トンガ語で「私の名前はTaha Fituです!」と説明できる() 

  ちなみに父Toru(Tolu)=数字の3 母Tama(mi)=Child子ども 兄Kai to=さとうきびを食べる という意味です

 という願いがこめられております!

令和3日うまれです。(兄H28.7.28と同じく両サイドの数字が同じ!!

 国民に長く愛されているドラえもんと同じ誕生日です。なかよくしてくださいね~

No comments:

Post a Comment