Thursday, September 16, 2021

16th Sep. Watering, Grape 水やり・ぶどうだぞ

Watering, Grape

16日 水やり・ぶどうだぞ

 

 

 

 


Ichina woke up together with us this morning.

  今朝、Tina姫は皆と一緒に目覚めました。

 

 

 

Kaito watered plants and

  Kaitoマンは植物に水をやり、

 

 

 

I cleaned our backyard as usual.

  Torojiro先生はいつも通り裏庭をきれいにしました。

 

 

 

We watched two commuter trains then went to nursery school.

  2本の着きん電車を見て、保育園に行きました。

 

 

 

We jogged around our school.

  学校周辺を走りました。

 

 

 

We made 3 sectional chairs.

  3台の組み立てイスを作りました。

 

 

 

On the way back from school, I stopped at the railway crossing aflter a long time away then watched this freight train.

  学校帰りに久しぶりに踏切で止まって、貨物列車を見ました。

 

 

 

Grapes were served for dessert today.

  今日のデザートはぶどうでした。お隣のぶどう農園さんからいただいたものです。農家だらけ・・・(笑)

No comments:

Post a Comment