Tuesday, May 5, 2020

5th Mar. Children's Day 子どもの日だぞ

Children's Day
日 子どもの日だぞ








I jogged in the morning as usual.
  いつも通り走りました。





Kaito watched Anpanman DVD and
  Kaitoマンはアンパンマンを見て、


 
I varnished timbers for kids rocking chair.
  Torojiro先生は子どもロッキングチェアの材木にニス塗りしました。




It was Childrens Day today so Kaito played at the kids park and
  今日は子どもの日なので、Kaitoマンはキッズパークで遊んで、






We took photos of Kaito in front of the warriors helmet.
  兜の前でKaitoマンの写真を撮りました。






We went shopping.
  買い物に行きました。






Kaito played at the kids park again.
  またキッズパークで遊びました。





We took a photo in front of the carp streamer.
  鯉のぼりの前で写真を撮りました。






We had dinner with Ted bear.
  テッドくまさんと一緒に夕食でした。






Kaito checked which tape measure is the longest.
  Kaitoマンはどのスケールが一番長いかチェックしました。






Today's sweet.
  今日のデザート






Kaito took a bath with a Japanese iris. In Japan we usually do that. This custum means we are wishing childrens growth in good health.
  Kaitoマンは菖蒲と風呂に入りました。







Following that Kaito was running with holding a Japanese iris.
  その後、Kaitoマンは菖蒲を持って走っていました。

No comments:

Post a Comment