Wednesday, July 3, 2024

3rd Jul. Gargling ぶくぶくうがいだぞ

Gargling

7月3日 ぶくぶくうがいだぞ

 

 

I checked security cameras, swimming pools and watered plants then

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

dried clothes inside.

  室内に洗濯物を干しました。

 

 

 

Ichina woke up, checked weather and swimming pools,

  Tina姫は起きて、天気とプールを確認して、

 

 

 

Kaito woke up then we ate breakfast.

  Kaitoマンは起きて、皆で朝食を食べました。

 

 

 

We saw Kaito and Tamami as usual,

  いつも通り、KaitoマンとTamamiさんを見送って、

 

 

 

walked back home, harvested cucumber and green papper,

  歩いて帰ってきて、きゅうり、ピーマンを収穫して、

 

 

 

watched tablet PC for 5 minutes then

  5分間タブレットを見て、

 

 

 

went to nursery school.

  保育園に行きました。

 

 

 

I walked with my students and

  生徒たちと歩いて、

 

 

 

checked disaster prevention supplies.

  防災備蓄品を確認しました。

 

 

 

After work, I played catch with Kaito,

  仕事の後、Kaitoマンとキャッチボールをして、

 

 

 

played with Ichina at a living room and watched Doraemon at Osaka Station.

  Tina姫と居間で遊んで、大阪駅でドラえもんを見ました。

 

 

 

We ate dinner together and

  夕食を一緒に食べ、

 

 

 

played until bath time.

  お風呂の時間まで遊びました。

 

 

 

Ichina can gargling. Wow!

  Tina姫はブクブクうがいができます。おぉ~いつのまに!

 

 

 

Finally, we watched tablet PC and read picture book then went to bed.

  最後にタブレットを見て、絵本を読んで寝ました。

No comments:

Post a Comment