Thursday, July 25, 2024

25th Jul. Radio Gymnastics ラジオ体操だぞ

Radio Gymnastics

7月25日 ラジオ体操だぞ

 

 

I checked security cameras, swimming pools and watered plants then

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

dried clothes inside.

  室内に洗濯物を干しました。

 

 

 

Around 6:30 AM, we walked to the community center then participated in radio gymnastics event. We have only 3 times radio gymnastics this summer vacation and one of them, yesterday, was cancelled due to heavy rain.

  6時半頃、公民館まで歩いて行って、ラジオ体操に参加しました。今年の夏休みは3回しかなく、そのうち1回は昨日大雨で中止になりました。

 

 

 

After that, Ichina ate breakfast and Kaito mopped rooms,

  その後、Tina姫は朝食を食べて、Kaitoマンは部屋のモップがけをして、

 

 

 

we saw Tamami off,

  Tamamiさんを見送り、

 

 

 

harvested vegetables,

  野菜を収穫して、

 

 

 

watched Anpanman for 5 minutes then

  アンパンマンを5分間見て、

 

 

 

went to nursery school and children’s center. Ichina told Kaito where she is in the photos.

  保育園と児童館に行きました。Tina姫はKaitoマン兄さんに写真のどこに自分がいるか教えました。

 

 

 

At my school, we had a closing ceremony online.

  ZOOMで終業式でした。

 

 

 

This is the last school lunch this semester.

  今学期最後の給食

 

 

 

I read the book about power generation.

  発電に関する本を読みました。

 

 

 

I need to prepare for parent conference.

  保護者懇談会準備をしなければなりません。

 

 

 

After work, I picked Ichina and Kaito up,

  仕事の後、Tina姫、Kaitoマンのお迎えに行って、

 

 

 

we ate dinner together,

  一緒に夕食を食べて、

 

 

 

played until bath time,

  お風呂の時間まで遊んで、

 

 

 

made carbonated drinks,

  炭酸飲料を作って、

 

 

 

watched tablet PC and read picture books then went to bed.

  タブレットを見て、絵本を読んで寝ました。

No comments:

Post a Comment