Monday, July 22, 2024

22nd Jul. Cabbage, Hydrangea キャベツ・アジサイだぞ

Cabbage, Hydrangea

7月22日 キャベツ・アジサイだぞ

 

 


I checked security cameras, swimming pools and watered plants then

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

dried clothes inside.

  室内に洗濯物を干しました。

 

 

 

After a while, I realized that Tamami was on compensatory leave so I took the laundry out.

  しばらくして、Tamamiさんが代休だと気づき、洗濯物を外に出しました。

 

 

 

After that, I harvested vegetables. This season, cabbages are often eaten by insects.

  その後、野菜を収穫しました。今シーズンのキャベツはよく虫に食われます。

 

 

 

Ichina and Kaito woke up then ate breakfast.

  Tina姫とKaitoマンは起きて、朝食を食べました。

 

 

 

I had a school bus duty today.

  今日はバス当番でした。

 

 

 

I walked around school with my students.

  学校周辺を生徒と歩きました。

 

 

 

I repaired my student’s school bus seat then went back home.

  生徒のバス座席を修理して、家に帰りました。

 

 

 

The hydrangeas that grandparents planted in our yard last year have bloomed. One of them I cut by mower accidentally is growing.

  去年じいじばあばが庭に植えてくれたアジサイが咲きました。Torojiro先生が誤って草刈り機で切ってしまったアジサイも育っています。

 

 

 

We ate dinner together,

  夕食を一緒に食べて、

 

 

 

made carbonated drinks,

  炭酸飲料を作って、

 

 

 

watched tablet PC and read picture book then went to bed.

  タブレットを見て、絵本を読んで寝ました。

No comments:

Post a Comment