Sunday, July 14, 2024

14th Jul. Karuizawa 軽井沢だぞ

Karuizawa

7月14日 軽井沢だぞ

 

 

I checked security cameras, swimming pools and watered plants then

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

jogged via the statue of old guy with lion body.

  体がライオンのおっさん経由で走りました。

 

 

 

After that, I dried clothes inside,

  その後、室内に洗濯物を干して、

 

 

 

ate breakfast then

  朝食を食べ、

 

 

 

left for Karuizawa around 8:30 AM. On the way, we visited the roadside station “Raiden no sato” Toumi town is famous for Raiden who is very strong sumo wrestler.

  8時半頃、軽井沢に向けて出発しました。道中“雷電の里”に寄りました。東御は最強相撲取り雷電のふるさとで有名です。

 

 

 

We ate bread in HIACE.

  ハイエースでパンを食べました。

 

 

 

Around 12:30 PM, we arrived at Karuizawa. 5 years have passed since last time we visited here. It was Ichina’s first time.

  昼頃、軽井沢に着きました。前回から5年が経っていました。Tina姫は初めての軽井沢でした。

https://torojiro2.blogspot.com/2019/11/17th-nov-karuizawa.html

 

 

 

We waled to the station in the rain,

  駅まで雨の中を歩き、

 

 

 

looked for restaurant for more than 1 hour then

  1時間以上、レストランを探し、

 

 

 

had lunch at Chouzumeya Restaurant around 2 PM. They provide delicious sausages.

  2時頃、腸詰屋で遅い昼食でした。おいしいソーセージを提供してくれます。

 

 

 

After that, we called on Silent Sato Elephant but due to rain, we couldn’t ride on it. Maybe next time.

  その後、静かなSatoのゾウさんを訪ねましたが、雨の影響で乗れませんでした。多分次回!

191117_111400 Karuizawa Sato's Elephant, No sound


https://youtu.be/ELQzid98cdI

 

 

 

On the way back, we ate sweets.

  帰り道にスイーツを食べました。

 

 

 

The kids’ train Kaito rode 5 years ago was gone.

  Kaitoマンが5年前に乗ったキッズトレインがなくなっていました・・・

191117_135940 Karuizawa, Shinano Railway, Kids' SL


https://youtu.be/6Ac-VznxACM

 

 

 

Kaito and I ate noodles at Karuizawa Station. Maybe it was Kaito’s first time to eat something at standing style restaurant.

  KaitoマンとTorojiro先生は軽井沢でうどんを食べました。多分、立ち食い系で食べるのはKaitoマン初です。

 

 

 

Around 5 PM, we came back home ,HIACE, at last.

  5時頃、ようやくハイエースと言う家に帰ってきました。

 

 

 

Since there was Kaito’s favorite amusement branch nearby, we visited there.

 Kaitoマンお気に入りのアミューズメント支店が近くにあるので、寄りました。

 

 

 

Following that, we visited AEON mall, Saku city branch,

  それから、イオンモール佐久店に行って、

 

 

 

ate dinner,

  夕食を食べて、

 

 

 

took photos with poler bear and penguin then left there around 9 PM.

  ホッキョクグマさん、ペンギンさんと写真を撮って、9時頃に佐久を出ました。

 

 

 

Around 10:30 PM, we came back home and went to bed right away.

  10時半頃家について、速攻で寝ました。

 

 

 

I received the electric mower.

  電動草刈り機を受け取りました。

No comments:

Post a Comment