Saturday, July 13, 2024

13th Jul. Jump from the stepladder, Shrine Festival 脚立から飛ぶ・神社のお祭りだぞ

Jump from the stepladder, Shrine Festival

7月13日 脚立から飛ぶ・神社のお祭りだぞ

 

 


I checked security cameras, swimming pools and watered plants,

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

dried clothes outside then

  外に洗濯物を干して、

 

 

 

jogged to the top of Enrei mountain pass and on the way back, I passed the statue of old guy with lion body.

  塩嶺峠まで走って行きました。帰りに体がライオンのおっさんを通り過ぎました。

 

 

 

While, they were seeing a doctor,

  お医者さんにかかっている時に、

 

 

 

I prepared for Water World.

  ウォーターワールドを準備しました。

 

 

 

We harvested vegetables.

  野菜を収穫しました。

 

 

 

At 11:30, we started Water World. Can you see Kaito jumping from the wall.

  11時半にウォーターワールドを始めました。壁から飛んでいるKaitoマンが見えますか?

 

 

 

We enjoyed slack line and water slider as usual.

  いつも通り、スラックラインとウォータースライダーを楽しみました。

1720845309451 2024.07.13 Water World 1, Slack Line


https://youtube.com/shorts/p9DHP6JaJe4

1720845319962 2024.07.13 Water World 2, Slack Line


https://youtube.com/shorts/QGFFYRMcj5w

 

 

 

Though, Kaito great jumped from the stepladder, I missed to take movie of it.

  Kaitoマンは素晴らしい脚立からのジャンプを見せましたが、動画を録り損ねました・・・。

 

 

 

After Water World, we always take shower.

  ウォーターワールドの後は、いつもシャワーを浴びます。

 

 

 

We ate lunch,

  昼食を食べ、

 

 

 

watched TV at Osaka Station,

  大阪駅でテレビを見て、

 

 

 

drew water at the shrine and Ichina took a nap then

  神社で水を汲んで、Tina姫はお昼寝をして、

 

 

 

we visited the shrine near Kaito’s school around 3:30 PM.

  3時半頃、Kaitoマン学校近くの神社に行きました。

 

 

 

There were a lot of stalls lined up. We had a very good time there.

  たくさんの店が並んでいました。楽しみました!

 

 

 

On the way back, we shopped at Akanoren and Valo supermarket then ate ice cream in HIACE.

  帰りに赤のれんとヴァローで買い物をして、ハイエース内でアイスを食べました。

 

 

 

After that, I cut grass,

  その後、Torojiro先生は草を刈り、

 

 

 

Ichina played with music book and Kaito watched TV at Osaka Station then

  Tina姫は音楽本で遊んで、Kaitoマンは大阪駅でテレビを見て、

 


we ate dinner together.

  一緒に夕食を食べました。

 

 

 

I made extra sub battery.

  予備のサブバッテリーを作りました。

 

 

 

Finally, we watched tablet PC and read picture book then went to bed.

  最後にタブレットを見て、絵本を読んで寝ました。

No comments:

Post a Comment