Saturday, July 27, 2024

27th Jul. Tirolean Forest Revival チロルの森復活だぞ

Tirolean Forest Revival

7月27日 チロルの森復活だぞ

 

 

 


I checked security cameras, swimming pools and watered plants then

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

watched the opening ceremony of Paris Olympics. Although I missed to watch Japan, I could watch my second home country Tonga.

  パリオリンピックの開会式を見ました。日本は見逃しましたが、2番目の母国トンガを見ました。

 

 

 

After that, I jogged via the statue of the old guy with lion body then

  その後、体がライオンのおっさん経由で走り、

 

 

 

saw Tamami off. She had to work as well this Saturday.

  Tamamiさんを見送りました。今週土曜日も仕事があったのです。

 

 

 

Kaito woke up first, ate breakfast,

  Kaitoマンは起きて朝食を食べ、

 

 

 

Ichina woke up next and ate breakfast then

  Tina姫が次に起きて、朝食を食べて、

 

 

 

they played together.

  一緒に遊びました。

 

 

 

Around 10 AM, we visited Tirolean Forest, that was closed in 2020. It reopened for 2 months only. It was Ichina’s first time because she turns 3 this year.

  10時頃、チロルの森に行きました。4年前閉園になり、2か月限定で再開したのです。Tina姫は今年3歳なので、初めて来ます。

https://torojiro2.blogspot.com/2020/11/21st-nov-last-tyrolean-forest.html

 

 

 

Kaito used to climb up to the tree house when he was Ichina’s age.

  KaitoマンはTina姫の年齢の頃、よくこのツリーハウスに登りました。

 

 

 

Sylvania Family corner is new for us.

  シルバニアファミリーコーナーは新しいです。

 

 

 

There are some play equipment left.

  遊具がいくつか残っています。

 

 

 

The main restaurant in the upper area are open. We used to eat French fries there here.

  上部エリアの中心レストランは開いていました。よくここでフライドポテトを食べました。

 

 

 

We were supposed to get beetles at that time but actually we only get numbered tickets and we can get beetles at 2 PM, so we decided to go back home and come here again.

  カブトムシをゲットするはずでしたが、実際整理券だけで2時からもらえるということでした。なので一旦帰って出直すことに決めました。

 

 

 

At 11:30, we started Water World.

  11時半、ウォーターワールドを始めました。

 

 

 

We mostly played with fountain and

  主に噴水で遊び

MOV_7853 2024.07.27 Fountain


https://youtube.com/shorts/2EgXt7BcSx8

MOV_7854 2024.07.27 Ichina is fighting the fountain


https://youtu.be/89E11aJuaG0

 

 

 

Kaito jumped from the stepladder.

  Kaitoマンは脚立から飛びました。

MOV_7856 2024.07.27 Kaito jumps from the stepladder 1


https://youtube.com/shorts/0x9zTmNXxKI

MOV_7857 2024.07.27 Kaito jumps from the stepladder 2


https://youtube.com/shorts/BIw9QuPEAX8

 

 

 

Following that, my friend of ski club, Yuzawa family visited my house. Since Tamami was out and we needed to visit Tirolean Forest at 2 PM, I couldn’t serve the customers well. I’m sorry we will treat you well next time. When I gave them vegetables, she sent me photo of Tomato recipes.

  その後、スキークラブのYuzawaさんファミリーが来てくれました。Tamamiさんがいなかったのと、チロルの森に2時に行かなければならなかったので、十分おもてなしができませんでした。すみません、次回しっかりおもてなしします。

https://torojiro2.blogspot.com/2022/01/3rd-jan-kashimayari-ski-field.html

Last time we met at Kashimayari Ski Field. 前回鹿島槍で会った記事

 

 

 

Around 2 PM, we visited Tirolean Forest again. Because we were slightly late, we couldn’t find beetle after staff let a lot of beetles escape.

  2時頃、チロルの森にまた行きました。少し遅れたのでスタッフがたくさん逃がしたカブトムシを見つけられませんでした。

 

 

 

At the end of event, we received two female beetles from staff.

  イベントの終わりにスタッフからメスのカブトムシ2匹をもらいました。

 

 

 

Ichina seemed to like hammocks.

  Tina姫はハンモック好きなようです。

 

 

 

We played all we wanted then

  思う存分遊んで、

 

 

 

left Tirolean Forest after 3 PM. I want Tirolean Forest to stay open forever.

  3時過ぎにチロルの森を出ました。チロルの森にはずっとオープンしていて欲しいです。

 

 

 

On the way back, we visited Osakada Park then played with the new indoor play equipment again. We couldn’t use very fast slide part but we enjoyed indoor play equipment.

  帰りに小坂田公園の新しい室内遊具で遊びました。高速滑り台は使えませんでしたが、遊具を楽しみました。

 

 

 

We remembered that we didn’t do radio gymnastics today so we did it around 6 PM.

  ラジオ体操をやっていないことを思い出したので、6時頃にやりました。

MOV_7898 2024.07.27 Radio gymnastics


https://youtu.be/nY37hL0yr0w

 

 

 

After that, we played at our kids’ park,

  その後、家のキッズパークで遊び、

 

 

 

I cut grass until it got dark,

  Torojiro先生は暗くなるまで草刈りをして、

 

 

 

ate dinner together,

  一緒に夕食を食べて、

 

 

 

took a bath, watched tablet PC and read picture book then went to bed.

  お風呂に入って、タブレットを見て、絵本を読んで寝ました。

No comments:

Post a Comment