Friday, April 5, 2024

5th Apr. Go to nursery school without crying 泣かないで保育園に行くぞ

Go to nursery school without crying

4月5日 泣かないで保育園に行くぞ

 

 

 


I dried clothes inside then

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

checked security cameras, swimming pools and watered plants.

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやりました。

 

 

 

Ichina and Kaito woke up, ate breakfast,

  Tina姫とKaitoマンは起きて、朝食を食べて、

 

 

 

prepared for primary school and nursery school,

  小学校、保育園に準備をして、

 

 

 

Kaito and Tamami moved to Kaito’s meeting place by car,

  KaitoマンとTamamiさんはKaitoマンの集合場所まで車で移動し、

 

 

 

Ichina and I saw them off.

  Tina姫とTorojiro先生は見送りました。

 

 

 

After that, Ichina and I went to Ichina’s nursery school.

  その後、Tina姫とTorojiro先生はTina姫の保育園に行きました。

 

 

 

Ichina doesn’t cry and walks to her classroom by herself then says bye-bye to me. She is brave!

  Tina姫は泣かずに自分の教室まで歩いて行き、Torojiro先生にバイバイと言います。Tina姫は勇敢です。

 

 

 

We had an opening ceremony and entrance ceremony at my school.

  Torojiro先生の学校で、始業式、入学式がありました。

 

 

 

I am in charge of the 1st grade of junior high school.

  中学部1年生の担任です。

 

 

 

Around 6 PM, I picked Kaito up at his children’s center.

  6時頃、児童館でKaitoマンを迎えました。

 

 

 

We watched Anpanman at a living room,

  居間でアンパンマンを見て、

 

 

 

ate dinner together,

  一緒に夕食を食べて、

 

 

 

played until bath time then went to bed as usual.

  お風呂の時間まで遊んで、いつも通りに寝ました。

No comments:

Post a Comment