Sunday, April 14, 2024

14th Apr. Full Bloom, Horizontal Bar, Soap Bubble 満開・鉄棒・シャボン玉だぞ

Full Bloom, Horizontal Bar, Soap Bubble

4月14日 満開・鉄棒・シャボン玉だぞ

 

 


I checked security cameras, swimming pools and watered plants,

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやりました。

 

 

 

dried clothes outside then

 外に洗濯物を干して、

 

 

 

went out for a jog.

  ジョギングに出かけました。

 

 

 

On the way, I saw beautiful snowy mountains and cherry blossoms around Osakada Park.

  道中、小坂田公園近くでキレイな雪山と桜を見ました。

 

 

 

I saw the cherry blossoms around our former apartment.

  前のアパート周辺の桜も見ました。

 

 

 

Here is Ichina’s nursery school.

  Tina姫の保育園

 

 

 

Kaito’s primary school.

  Kaitoマンの小学校

 

 

 

Arei Shrine.

  阿礼神社

 

 

 

I bought breads near Kaito’s school then

  Kaitoマンの学校近くでパンを買って、

 

 

 

walked back home along Kaito’s school zone.

  Kaitoマンの通学路沿いに歩いて帰りました。

 

 

 

They were playing at a living room.

  居間で遊んでいました。

 

 

 

What a terrible burning.

  ひどい野焼きです。

 

 

 

We played at Japanese-style rooms then

  和室で遊んで、

 

 

 

Ichina and I walked to the old Higashi-Shiojiri Station. The train had just passed, oh, maybe next time.

  Tina姫とTorojiro先生は旧東塩尻駅まで歩いて行きました。電車がちょうど通過した所でした・・・次回こそ!

 

 

 

We also saw the beautiful full bloom cherry blossoms near our house across the river.

  家の近く川向うのキレイな満開桜も見ました。

 

 

 

After that, I sowed vegetable seeds,

  その後、野菜の種をまいて、

 

 

 

ate lunch then

  昼食を食べて、

 

 

 

went out for flower viewing.

  花見に行きました。

 

 

 

When Tamami is shopping at the drug store, Ichina watched Anpanman, Kaito drank tea and I worked a little.

  Tamamiさんがドラッグストアで買い物している時、Tina姫はアンパンマンを見て、Kaitoマンは茶を飲み、Torojiro先生は少し仕事をしました。

 

 

 

Since Koubouyama Tomb is very beautiful with cherry blossoms,

  弘法山古墳が桜でキレイだったので、

 

 

 

we decided to visit there.

  訪れることにしました。

 

 

 

We took a lot of photos there.

  たくさん写真を撮りました。

 

 

 

Following that, we bought ice creams at Tsuruya supermarket and ate them.

  それからツルヤでアイスを買って食べました。

 

 

 

This DAISO shop is very close to Koubouyama Tomb.

  このダイソーは弘法山にとても近いです。

 

 

 

While Tamami was shopping at Neo Park shopping mall, Ichina was watching Anpanman and practicing horizontal bar in HIACE.

  Tamamiさんがネオパークで買い物をしている間、Tina姫はハイエースでアンパンマンを見て、鉄棒練習をしていました。

 

 

 

These are cherry blossoms near our house.

  家の近所の桜です。

 

 

 

When we came back home, Ichina and Kaito blew soap bubbles we bought at DAISO.

  家に帰った時、Tina姫とKaitoマンは、ダイソーで買ったシャボン玉を飛ばしました。

 

 

 

We ate dinner together,

  一緒に夕食を食べて、

 

 

 

played until bath time,

  お風呂の時間まで遊んで、

 

 

 

watched tablet PC and read picture books then went to bed.

  タブレットを見て、絵本を読んで寝ました。

No comments:

Post a Comment