Monday, April 29, 2024

29th Apr. Birthday, Soil, Planting Potatoes 誕生日・土・ジャガイモ植え付けだぞだぞ

Birthday, Soil, Planting Potatoes

4月29日 誕生日・土・ジャガイモ植え付けだぞだぞ

 

 

 


I checked security cameras, swimming pools and watered plants,

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

dried clothes outside,

  外に洗濯物を干して、

 

 

 

went for a jog via the statue of old guy with lion body. I had to choose shortcut course because,

  体がライオンのおっさん経由で走りました。ショートカットコースを選ばざるを得ませんでした。なぜなら、

 

 

 

We needed to participat in the event “Picking Up Rubbish” around our district.

  地区周辺のゴミ拾い行事に参加しなければならなかったからです。

 

 

 

After the event, Kaito ate breakfast.

  その後、Kaitoマンは朝食を食べました。

 

 

 

Ichina woke up, sat on my handmade rocking chair then

  Tina姫は起きて、手作りロッキングチェアに座って、

 

 

 

they gave me my birthday gifts. Oh, it’s my birthday!

  Torojiro先生の誕生日プレゼントをくれました。おぉ誕生日でした!

 

 

 

Following that, I carried soil from the soil storage area nearby for our vegetable field.

  それから、近くの土置き場から野菜畑の為に土を運びました。

 

 

 

After that, I put gas in HIACE,

  その後、ハイエースに給油して、

 

 

 

bought vegetable seedlings, set up agricultural mulch then

  野菜の苗を買って、農業マルチを設置して、

 

 

 

planted potatoes.

  ジャガイモを植えました。

 

 

 

After vegetable field preparation, we played at Japanese-style rooms,

  野菜畑準備の後、和室で遊んで、

 

 

 

played at the kids’ park then went out.

  キッズパークで遊んで、外出しました。

 

 

 

The mileage of HIACE became all 6 (6,666 km4,000 miles).

  ハイエースの距離が全部6になりました。

 

 

 

We went around some shops then

  いくつか店を廻って、

 

 

 

arrived at Cannery Row around 4:30 PM. There was a forest fire.

  4時半頃、キャナリーロウに着きました。山火事がありました。

 

 

 

We had my birthday party.

  Torojiro先生の誕生日会がありました。

 

 

 

We ate luxurious dinner all we wanted. Thank you very much!

  豪華な夕食を思う存分食べました。ありがとうございます!

 

 

 

We were so full that we couldn’t do anything but we just brushed teeth, took a bath then went to bed.

  満腹で何もできませんでしたが、歯を磨いて風呂に入ることだけして寝ました。

No comments:

Post a Comment