Sunday, April 28, 2024

28th Apr. Vegetable Field, Skunk Cabbage, Kanten Papa 野菜畑・水芭蕉・かんてんぱぱだぞ

Vegetable Field, Skunk Cabbage, Kanten Papa

4月28日 野菜畑・水芭蕉・かんてんぱぱだぞ

 

 


I checked security cameras, swimming pools and watered plants then

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやりました。

 

 

 

went for a jog with flower viewing.

  お花見を楽しみながら走りました。

 

 

 

When I came back home, Kaito was eating breakfast.

  家に帰った時、Kaitoマンは朝食を食べていました。

 

 

 

Ichina watched Anpanman at Osaka Station while I was drying clothes then

  Tina姫はTorojiro先生が洗濯物を干している間に、大阪駅でアンパンマンを見て、

 

 

 

ate breakfast then

  朝食を食べて、

 

 

 

watched Anpanman again.

  またアンパンマンを見ました。

 

 

 

Around 11:30, Ichna helped me preparing our vegetable field.

  11時半頃、Tina姫はTorojiro先生が野菜畑を準備するのを手伝いました。

 

 

 

We ate lunch together,

  一緒に夕食を食べて、

 

 

 

played Dharma drop at a living room then

  ダルマ落としを居間でやって、

 

 

 

visited the skunk cabbage field beside the lake Midoriko.

  みどり湖近くの水芭蕉園に行きました。

 

 

 

We have visited here every year this season since Ichina was born.

  Tina姫が生まれてから、毎年この時期に来ます。

 

 

 

After that, we visited Ina City then

  その後、伊那市を訪れ、

 

 

 

visited Kanten Papa, agar factory.

  かんてんパパ(寒天工場)を訪れました。

 

 

 

Following that, we visited Kaito’s favorite amusement park, Ina branch.

  それからKaitoマンお気に入りのアミューズメント伊那支店に行きました。

 

 

 

After the amusement park, we bought ice cream, ate them in our car then left there around 6 PM.

  アミューズメントの後、アイスを買って車内で食べて、6時頃に出発しました。

 

 

 

I sprinkled fertilizer on our vegetable field around 7 PM.

  7時頃、野菜畑に肥料をまきました。

 

 

 

We ate dinner together,

  一緒に夕食を食べて、

 

 

 

played until bath time,

  お風呂の時間まで遊んで、

 

 

 

watched tablet PC and read picture books then went to bed.

  タブレットを見て、絵本を読んで寝ました。

No comments:

Post a Comment