Tuesday, March 28, 2023

28th Mar. 8th Anniversary, Bettei Ikka Hotel 8周年・別亭一花だぞ

8th Anniversary, Bettei Ikka Hotel

3月28日 8周年・別亭一花だぞ

 

 


 

I jogged in the morning then saw our house and old guy with lion body.  

  朝走って、家と体がライオンのおっさんを見ました。

 

 

 


Kaito started read calculation with an abacus. He seems to be fascinated by Jarinko Chie’s read calculation.

  Kaitoマンは読み上げ算をそろばんで始めました。じゃりン子チエちゃんの読み上げ算に魅了されているようです。

MOV_4137 2023.03.28 Read Calculation 1

https://youtube.com/shorts/5Q-AhwTk89w

MOV_4139 2023.03.28 Read Calculation 2


https://youtu.be/v5D0YlEsloU

MOV_4141☆ 2023.03.28 Read Calculation 3 Correct

https://youtube.com/shorts/GP2MVsqJyos

 

 

 

I ate breakfast then received vegetables from our neighbor Mr. Komatsu. He has a big greenhouse that’s why he can harvest vegetable now.

  朝食を食べて、隣のKomatsuさんから野菜をもらいました。大きなビニルハウスを持っています。なので、今野菜が収穫できるのです。いいなぁ~

 

 

 

After that I dried clothes inside,

  その後、洗濯物を室内に干して、

 

 

 

checked security cameras, swimming pools and our farm,

  防犯カメラ、プール、畑を確認して、

 

 

scattered seed of okra, cabbage and lettuce.

  オクラ・キャベツ・レタスの種をまきました。

 

 

 

Around noon, we visited Minami-Matsumoto AEON mall then had lunch there.

  昼頃、南松本イオンモールに行って、昼食を食べました。

 



 Kaito ordered Chinese noodles by himself.

  Kaitoマンは自分でラーメンを注文しました。

 


After that we enjoyed amusement corner,

  その後、アミューズメントコーナーを楽しんで、

 

 

 

ate ice creams in our car,

  車内でアイスを食べて、

 

 

 

bought something for the party tonight,

  今晩のパーティーに向けて何か買って、

 

 

 

bought cakes at Chateraise then

  ケーキをシャトレーゼで買って、

 

 

 

met up with grandparents at Bettei Ikka Hotel at 4 PM.

  午後4時にじいじばあばと別亭一花で会いました。

 

 

 

We were supposed to visit Shouhou Hotel as usual but it was fully booked so this year we chose this hotel. It’s also good hotel.

  いつものようにホテル翔峰に行く予定でしたが、満室だったので、ここを選びました。ここもまた良い所です。

 

 

 

First, we took a bath.

  まずお風呂に入りました。

 

 

 

After that we played at our room then

  その後、部屋で遊んで、

 

 

 

had luxurious dinner. We cerebrated our 8th wedding anniversary.

  豪華な夕食でした。結婚8周年を祝いました。

 

 

 

Thanks to you all, we are all fine and super happy.

  皆さんのおかげで、皆元気で、とても幸せです。

 

 

 

Finally we ate cakes then went to bed.

  最後にケーキを食べて寝ました。

No comments:

Post a Comment