Friday, March 24, 2023

24th Mar. Graduation Ceremony of Kaito’s nursery school 卒園式だぞ

Graduation Ceremony of Kaito’s nursery school

3月24日 卒園式だぞ

 

 

 


I checked security cameras, swimming pools and our farm,

  防犯カメラ、プール、畑を確認して、

 

 

 

dried clothes inside,

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

ate breakfast then

  朝食を食べて、

 

 

 

prepared for Kaito’s graduation ceremony.

  Kaitoマンの卒園式の準備をしました。

 

 

 

Ichina helped him but she couldn’t participated in the ceremony but went for driving with grandparents.

  Tina姫はKaitoマンを手伝いましたが、卒園式には出られませんでした。じいじばあばとドライブに行きました。

 

 

 

Around 9 AM, we arrived at his nursery school.

  9時頃、保育園に着きました。

 

 

 

Kaito entered his classroom then teacher attached corsage to his clothes.

  Kaitoマンは教室に入り、先生が服にコサージュをつけてくれました。

 

 

 

On the way to the room we had a graduation ceremony, I saw this bench then looked back upon the day Kaito entered this nursery school in 2019. Time flies…

  卒園式会場に向かう途中にこのベンチを見ました。2019年の入園式の日を思い出しました。Kaitoマンはこのベンチに座って、Torojiro先生と入場の合図を待ちました。今日Kaitoマンは自分たちで入場してきました。

 

https://torojiro2.blogspot.com/2019/04/3rd-apr-entrance-ceremony-at-nursery.html

↑入園式 The article Kaito entered this nursery school

 

 

 

It was a moving ceremony.

  感動的な式でした。

 

 

 

After the ceremony, we moved to his classroom then had the last class. The teacher in charge was great! Thank you for your kindness, we really appreciate!

  式の後、教室に移動し、最後の時間でした。素晴らしい先生でした。ありがとうございました!

 

 

 

Kaito showed us his certificate and his work.

  卒園証書と作品を見せてくれました。

 

 

 

Finally, we took photos then left classroom. Thank you for your trouble over the last 4 years!

  最後に写真を撮って、教室を後にしました。4年間お疲れ様でした。

 

 

 

Finally, Kaito asked me to take photos of the whole nursery school. I took them from the parking.

  最後にKaitoマンは保育園全体写真を撮ってほしいとお願いしました。駐車場から撮りました。

 

 

 

We came back home around 11 AM. Ichina had already come back with grandparents and Kaito started hurdle and volleyball practice.

  11時頃家に帰りました。Tina姫はすでにじいじばあばと家にいて、Kaitoマンはハードルとバレーボール練習を始めました。

 

 

 

Following that, we had a party with grandparents. Congratulations Kaito!

  それからじいじばあばとパーティーを開きました。Kaitoマンおめでとう!

 

 

 

After that party, Kaito practiced abacus then

 パーティーの後、Kaitoマンはそろばん練習をして、

 

 

 

we visited Kaito’s favorite amusement park.

  Kaitoマンお気に入りのアミューズメントに行きました。

 

 

 

After the amusement park, Ichina and Kaito played together,

  アミューズメントの後、Tina姫とKaitoマンは一緒に遊んで、

 

 

 

ate dinner, played again until bath time,

  夕食を食べ、お風呂の時間までまた遊んで、

 

 

 

watched fart movies then went to bed.

  おなら動画を見て寝ました。

No comments:

Post a Comment