Sunday, March 26, 2023

26th Mar. Rain, The last day of Nomugi-touge, Public Bath 雨・野麦峠最終日・銭湯だぞ

Rain, The last day of Nomugi-touge, Public Bath

3月26日 雨・野麦峠最終日・銭湯だぞ

 

 


I dried clothes inside,

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

checked security cameras, swimming pools and our farm,

  防犯カメラ、プール、畑を確認して、

 

 

 

ate breakfast.

  朝食を食べました。

 

 

 

Ichina and Kaito woke up then

  Tina姫とKaitoマンは起きて、

 

 

 

Kaito showed us his pen case and

  Kaitoマンは筆箱を見せてくれて、

 

 

 

practiced abacus.

  そろばん練習をしました。

 

 

 

Ichina saw us off then

  Tina姫はお見送りをしてくれて、

 

 

 

played in our house together with Tamami because,

  Tina姫はTamamiさんと家の中で遊びました。なぜなら

 

 

 

it was raining heavily...but Kaito and I visited Nomugi-touge ski field because it was the last day of Nomugi-touge this season.

  激しく雨が降っていたからです。それでもKaitoマンとTorojiro先生は野麦峠に行きました。シーズン最終日だからです。

 

 

 

We arrived there around 9:20, first we decided to eat early lunch around 9:45.

  9時20頃着でしたが、先に早い昼食を食べました。

 

 

 

We ate Korean snack then

  韓国のお菓子を食べて、

 

 

 

prepared for ski around 10:30.

  10時半頃、スキー準備をしました。

 

 

 

There was almost no snow around the exit of lower area chair lifts.

  下部のリフト乗り場にはほとんど雪がありませんでした・・・。

 

 

 

Here is the exit of 4-passenger-lift. The course from here to the bottom was closed.

  ここは4人乗りリフト降り場です。ここから麓までのコースはクローズでした・・・。

 

 

 

Only 4 courses from the top were opened today so we moved to the top.

  頂上からの4コースのみオープンでした。なので頂上に上がりました。

 

 

 

Here is Rabbit course and the end of Jukai course.

  ラビットコースと樹海コースの最後の方です。

GOPR0986 2023.03.26 Nomugi-touge, Rabbit - Jukai course


https://youtu.be/CD4TvR2iUcA

 

 

 

Here is Champion course.

  チャンピォンコースです。

GOPR0987 2023.03.26 Nomugi-touge, Rabbit - Champion course


https://youtu.be/CClPXkxR6iw

 

 

 

Here is Minenohara course. After the course, we managed to ski at Kait’s favorite, Old chair lift, course.

  峰の原コースです。その後、何とかKaitoマンお気に入りの古いリフトのコースを滑られました。

GOPR0988 2023.03.26 Nomugi-touge, Rabbit - Minenohara - Old chair lift course


https://youtu.be/CTDBcqv65c4

 

 

 

Here is Champion2 course. Kaito climbed up the small hill for start of slalom race.

  チャンピォン2コースです。Kaitoマンはスラロームのスタート台に登りました。

GOPR0989 2023.03.26 Nomugi-touge, Last Run, Rabbit - Champion 2 course


https://youtu.be/J_Y7IEXJz08

 

 

 

Kaito said thank you to the chair lift staff,  

  Kaitoマンはリフトのおっちゃんにありがとうを言って、

 

 

 

took the downline 4-passenger-lift then

  4人乗りリフトの下り線に乗って、

GOPR0990 2023.03.26 Nomugi-touge, Downline, 4-passenger lift


https://youtu.be/VTrZmsKUvl0

 

 

 

finished ski season of Nomugi-touge at 12:30. We had less snow and much rain this season but Kaito improved his ski.

  12時半に野麦峠のスキーシーズンを終えました。今シーズンは少ない雪と大量の雨でした。でもKaitoマンはスキーが上達しました。

 

 

 

We moved back to Shiojiri city center around 2 PM,

  2時頃塩尻市街地に戻り、

 

 

 

I had my hair cut and Kaito waited for me in the barber.

  Torojiro先生は散髪をして、Kaitoマンは店内で待ちました。

 

 

 

After that we visited the public bath for the first time. It was Kaito’s first time to visit public bath.

  その後、この銭湯に初めて行きました。Kaitoマンにとって銭湯は初めてでした。

 

 

 

After we took a bath, we drank a milk. It’s attractive place so we will come here again.

  風呂の後、牛乳を飲みました。魅力的な場所だったのでまた来ます。

 

 

 

Following that Kaito practiced abacus,

  それからKaitoマンはそろばんと

 

 

 

cup and ball,

  けん玉練習をして、

 

 

 

Ichina played with cones.

  Tina姫はコーンで遊びました。

 

 

 

Finally, we watched fart movies then went to bed.

  最後におなら動画を見て寝ました。

No comments:

Post a Comment