Wednesday, March 22, 2023

22nd Mar. Last train of his nursery school 保育園の最終電車だぞ

Last train of his nursery school

3月22日 保育園の最終電車だぞ

 

 

 


I checked security cameras, swimming pools and our farm,

  防犯カメラ、プール、畑を確認して、

 

 

 

dried clothes inside then

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

ate breakfast.

  朝食を食べました。

 

 

 

Ichina and Kaito woke up then played together.

  Tina姫とKaitoマンは起きて一緒に遊びました。

 

 

 

I took Kaito to his nursery school to watched usual commuter trains and said bye-bye to the old lady, who met every morning since last year but this year we rarely met because Tamami is having childcare leave so Kaito cannot use long time nursery school. Luckily, we could meet her then told that Kaito is going to graduate nursery school and is going to be primary school student. She celebrated him.  

  Kaitoマンを保育園に連れて行きました。保育園のためではなく、いつもの通勤電車を見るのと、昨年度まで毎朝会っていたけど今年はTamamiさんが育児休暇中のためにKaitoマンが長時間保育に行けず、めったに会えなかったおばさんに挨拶する為にです。運よく会えて、Kaitoマンが卒園するのと、小学生になることを報告しました。祝福してくれました。最寄り駅まで歩いてくる距離に住んでいて同じ地域なのでまた会えるでしょう。

電車に手を振っているとこういう出会いもあったし、かわいい保育園児が手を振っていると運転手さんや車掌さんも全力で応えてくれていたし、こういう出会いもとても良かったです。Kaitoマンは幸せ者です。

 

 

 

 

After that, we came back home then ate breakfast.

  その後家に帰ってきて、朝食を食べました。

 

 

 

Ichina helped Tamami,

  Tina姫はTamamiさんのお手伝いをして、

 

 

 

Tamami took Kaito to his nursery school then

  TamamiさんはKaitoマンを保育園に連れて行き、

 

 

 

went for a walk with Ichina.

  Tina姫とお散歩に行きました。

 

 

 

I received second hand snowboard and sled from my colleague who has 12 years old son. Thank you very much.

  12歳の息子さんがいる同僚からスノボとソリをもらいました。ありがとうございます。これでKaitoマンとTina姫はスノボ3台、ソリ3台を所有することになります。まぁ6畳サイズのイナバ物置があるからいいか~。

 

 

 

I prepared for an entrance ceremony.

  入学式準備をしました。

 

 

 

Teachers’ association provided us a meal.

  教職員組合から食事をいただきました。

 

 

 

We had a Farwell party.

  送別会がありました。

 

 

 

I picked Kaito up at his nursery school. He was playing with teacher.

  Kaitoマンのお迎えに行きました。先生と遊んでいました。

 

 

Kaito brought some work back.

  Kaitoマンはいくつか作品を持ち帰りました。


 

Kaito practiced hurdles,

  Kaitoマンはハードル練習をして、

 

 

 

played with Ichina,

  Tina姫と遊んで、

 

 

 

played jump rope then

  なわとびをして、

 

 

practiced abacus.

  そろばん練習をしました。

 

 

 

After dinner,

  夕食後、

 

 

 

I played with Ichina until bath time.

  お風呂の時間までTina姫と遊びました。

 

 

 

Lately, she comes very close when we take a photo.

  最近Tina姫は写真を撮る時にとても近くに来ます。

 

 

 

Finally, we watched fart movies then went to bed.

  最後におなら動画を見て寝ました。

No comments:

Post a Comment