Monday, March 20, 2023

20th Mar. Light of security cameras 防犯カメラのライトだぞ

Light of security cameras

3月20日 防犯カメラのライトだぞ

 

 

 


I dried clothes inside,

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

checked security cameras, swimming pools and our farm then

  防犯カメラ、プール、畑を確認して、

 

 

 

Since daybreak time is getting earlier, lately it’s hard for me to take photos of the sensor light of security cameras shining.

  夜明け時間が早まっているので、最近は防犯カメラのセンサーライトがついている写真を撮るのが難しいです。今は5時頃に撮れば光ります()

 

 

 

After that I ate breakfast.

  それから朝食を食べました。

 

 

 

Kaito put on his ransel and shoes for primary school.

  Kaitoマンは小学校用のランドセルと靴を身に着けました。

 

 

 

Ichina bounced on an Anpanman trampoline,

  Tina姫はアンパンマントランポリンで弾んで、

 

 

 

ate breakfast then watched TV.

  朝食を食べ、テレビを見ました。

 

 

 

Ichina and Kaito trained muscles with dumbbells,

  Tina姫とKaitoマンはダンベルで筋肉を鍛えて、

 

 

 

played together then Kaito went to nursery school.

  一緒に遊んで、Kaitoマンは保育園に行きました。

 

 

 

Since we cannot eat school lunch during spring vacation, Tamami prepares lunch for me.Thank you very much.

  春休み中は給食がないので、Tamamiさんが弁当を作ってくれます。ありがとうございます。

 

 

 

I designated shoe rack for new school year.

  来年度用に下駄箱を指定しました。

 

 

 

When I came back home, Ichina and Kaito were playing with beachballs.

  家に帰った時、Tina姫とKaitoマンはビーチボールで遊んでいました。

 

 

 

I took train, moved to Shiojiri city center then

  電車に乗って、塩尻市街地へ移動し、

 


 

had a dinner party with my colleagues.

  同僚の先生たちと夕食会でした。


 


We had a very good time there and I came back earlier than usual because Kaito and I are supposed to go skiing tomorrow.

  楽しい時間を過ごし、早めに帰りました。明日スキーだからです。

 

 

 

When I came back home, Kaito was watching fart movies and Ichina was crying.

  家に帰った時、Kaitoマンはおなら動画を見ていて、Tina姫は泣いていました。

No comments:

Post a Comment