Friday, July 22, 2022

22nd Jul. Off-Campus Activities 校外学習だぞ

Off-Campus Activities

22日 校外学習だぞ

 

 

I prepared swimming pools for this weekend.

  週末の為にプールの準備をしました。

 

 

 

While Ichina and Kaito were sleeping,

  Tina姫とKaitoマンが眠っている間に、

 

 

 

I dried clothes,

  洗濯物を干して、

 

 

 

watered plants then left home earlier than usual.

  植物に水をやっていつもより早く家を出ました。

 

 

 

After I left home, they woke up then Kaito went to nursery school and Ichina visited her grandparents house together with Tamami.

  Torojiro先生が家を出てから、子どもたちは起きてきて、Kaitoマンは保育園へ、Tina姫はTamamiさんとじいじばあばの家に行きました。

 

 

 

We had an off-campus activities today.

  今日は校外学習でした。

 

 

 

First, we visited Narakawa district then tried to make traditional spoon, thickly-coated red lacquer ware with patterns carved in relief..

  初めに楢川地区に行き、木曽堆朱のスプーンを作りました。

 

 

 

After that we moved to Akasawa district in Agematsu Town.

  それから上松町の赤沢自然休養林へ行きました。

 

 

 

We enjoyed trekking and

  トレッキングと

 

 

 

train passing through a forest.

  森林鉄道を楽しみました。

 

 

 

Although we couldnt find an antelope this year, we had a very good time there.

  今年はカモシカには会えませんでしたが、楽しい時間を過ごしました。

New Century YAMANEKO’S DIARY 新世紀 山ネコの日記: 9th Jul. Japanese Serow カモシカだぞ (torojiro2.blogspot.com)

 

 

 

After work, I had dinner together with my family.

  仕事の後、家族で夕食を食べました。

No comments:

Post a Comment